nog bedankt voor de positieve feedback,
voor een bredere deelname aan deze maandcompetitie stel ik voor om op de homepage een verwijzing te maken, of heb ik iets gemist?
otto
Goed idee Otto. Nu komen de nieuwe maandopdrachten niet goed uit de verf. Jwchess is met vakantie, dus het zal nog wel ff duren.
Ik denk dat het lage aantal komt omdat het een lastige soort is om in deze maand te fotograferen (is uiteraard regionaal verschillend, maar toch). Ben er zelf een paar keer op uit geweest met als doel het vastleggen van een veldleeuwerik, zonder ook maar uberhaupt één keer een beestje in de lens te krijgen. Ik vermoed dat ik niet de enige ben die hier tegenaan gelopen is...
Gender: Male Age: 87 Joined: 09 Jan 2005 Posts: 174 Location: OOSTENDE BELGIE
Posted: Fri 20 May 2005, 13:16 Post subject:
De Veldleeuwerik gaat de richting uit van de Reuzenalk, gewoon onvindbaar ook in Vlaanderen! _________________ Canon EOS D60 - 300D - 40D- 1-D Mark IV
Canon Lenzen: EF70-200mm USM f2.8 IS II, EF 500mm USM f4 IS, EF 800mm f5.6 IS USM en extenders : TC1.4 III en TC2 III
Canon EF100mm f2.8 USM Macro
Gender: Male Age: 41 Joined: 21 Dec 2004 Posts: 118 Location: Huizen
Posted: Fri 20 May 2005, 13:19 Post subject:
Ik heb ook geprobeerd om de veldleeuwerik op de foto te zetten, maar helaas...
in 2 weken waarvan 4 dagen van zonsopgang to zonsondergan in de OVP heb ik em maar een uur lang gehoord!!! _________________ Huidig:
Canon 400D, 400/5.6, 70-300 IS, 1.4 Kenko
Eerder:
- Sony W15 i.c.m. Kowa TSN 821 M of
- Canon 400D i.c.m. Kowa TSN 821 M
Posted: Fri 20 May 2005, 13:28 Post subject:
ik heb zelfs nog nooit een veldleeuwerik gezien, dus ik ben bang dat me dat dit weekend ook niet gaat lukken.
of iemand moet toevallig een schuilhut hebben met een hoop veldleeuwerikken ervoor, die ik even mag gebruiken. _________________ www.ltdphoto.com
Last edited by Lesley van Loo on Fri 20 May 2005, 14:28; edited 1 time in total
Gender: Male Age: 78 Joined: 20 Oct 2004 Posts: 257 Location: Dordrecht
Posted: Fri 20 May 2005, 13:57 Post subject:
daan: heb ik iets gemist? kan maand-opdracht-album niet meer vinden? _________________ Nikon D500 ( 2 X ), Nikon D810, Nikon 500 mm PF, diverse Nikon lenzen.
Ik woon hier alvast in één van de laatste strongholds van de Veldleeuwerik in ZW-Vlaanderen. Rond m'n huis nog een koppel op 5-6. Maar om er één vast te leggen zou ik hier een schuiltentje in de akkers moeten zetten. Zal dus wellicht niet lukken. _________________ www.zondervleugels.be
Posted: Mon 23 May 2005, 18:46 Post subject:
Daan, ik zie geen enkele foto in het Maandopdracht Album. Betekent dit dat er geen enkele foto is ingestuurd, of kijk ik op de verkeerde plaats? Ik begrijp dat vandaag (de 23e) de competitie sluit?
Posted: Tue 24 May 2005, 9:49 Post subject:
Ah, nu snap ik het, de foto's worden pas getoond na sluiting van de competitie! Ik was in de veronderstelling dat foto's gedurende de competitie meteen na inzending al in het album zichtbaar zouden zijn. Voortaan beter opletten.
Klopt Peter, de foto's zijn vanochtend online gezet. Er zijn 6 inzendingen. Vanaf nu kan er gerate en becommentarieerd worden. Dit kan tot maandag 30 mei.
Gelukkig nog 5, maar het worden er telkens minder(voor zover dat te zeggen is in 3 maanden). Misschien moet er bij de volgende maandopdracht even besproken worden onder elkaar of de vogel/opdracht(nog steeds gekozen door de winaar van de vorige opdracht) te doen is. Misschien gaat er dan wat tijd verloren van de maand, maar het word in ieder geval voor meer mensen mogelijk om deel te nemen. Ik moet zeggen dat de Veldleeuwerik erg moeilijk was, ik heb het wel geprobeerd, maar zonder succes. Ik ben niet ontevreden, maar ik had toch iets meer van de maandopdracht verwacht, en dan wil ik niet zeggen dat de foto's niet mijn smaak hebben, maar ik had er meer een echte opdracht in gezien. Die Waterhoen was echt perfect voor een maandopdracht. Er waren lekker veel inzendingen, het was echt spannend. _________________ Jos Welbedacht
Groningen
Slecht 5 inzendingen voor de maandopdracht is toch teleurstellend ! Maar zoals Cruijff ooit eens zei "elluk nadeel hep sun foordeel" (voor de Belgische gasten; ook dit is Nederlands). Daan, als je nog PR wilt maken voor BP kan je wellicht het gegeven dat het met de Veldleeuwerik niet goed gaat, illustreren aan de hand van deze maandcompetitie, en insturen naar bijvoorbeeld Vogels of Grasduinen. _________________ Karel Mauer
Canon spullen
Posted: Tue 24 May 2005, 19:23 Post subject:
deze opdracht was gewoon heel erg moeilijk, ik hoop dat de volgende wat beter te doen wordt voor iedereen, ook voor de weekend fotograven onder ons. misschien weer een iets algemenere opdracht ipv van 1 soort.
maar dat is aan de winnaar _________________ www.ltdphoto.com
Hans Gebuis heeft met zijn vliegende Veldleeuwerik overtuigend deze maandopdracht gewonnen. Gefeliciteerd!
Aan jou de eer om de nieuwe opdracht te bepalen. Maak 'em niet te moeilijk zodat veel gebruikers mee kunnen doen.
NB We zullen in 1 van de komende weken de maandopdracht een prominentere plaats geven op de website.
Gender: Male Age: 42 Joined: 04 May 2004 Posts: 111 Location: Moordrecht
Posted: Tue 31 May 2005, 10:50 Post subject:
Hans gefeliciteerd. Ik hoop dat je iets van Koolmees kiest ofzo.... Ken ik ook weer mee doen... _________________ Nikon D200 en D70, met sigma 170-500 mm f5-6.3 mm en Nikon 105mm VR Micro.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum