Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Omgeving Apeldoorn

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Sun 03 Feb 2008, 12:43    Post subject: Omgeving Apeldoorn
Waar in de omgeving van Apeldoorn, ergens op de Veluwe of richting de IJssel bij Deventer bijvoorbeeld, heb je goede plekken om mooie vogels te spotten en welke periode is het beste? Alvast bedankt.
Back to top
Reply with quote

Ben Brons

PostPosted: Sat 28 Jun 2008, 17:47    Post subject:
zulke vragen kan je hier beter niet stellen, want zoals je ziet krijg je daar geen antwoord op. men weet je alles te vertellen over apperatuur, lenzen en boddy's maar niet waar je wat kan fotograferen.
Maar als je in de buurt van Apeldoorn wat zoekt, kijk an eens bij Elspeet achter het rode koper daar kan je groot wild genoeg zien en dus fotograferen en voor weide vogels ietsjes doorrijden en dan naar de Arkemheense polder gaan.

veel succes Ben Brons

Aad Verkuijl

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Sat 28 Jun 2008, 23:49    Post subject:
Je kunt het beste even zoeken op het internet en op een site als:

http://www.waarnemingen.nl
http://www.vogelwerkgroeparnhem.nl/

Succes met je zoektocht en je foto's

Groet, Aad[/url]

Bart Stornebrink
Guest

PostPosted: Tue 08 Jul 2008, 21:56    Post subject:
Mijn achtertuin in Uddel. Zie www.bartfotografie.eu
Je bent van harte welkom.

Groet,
Bart
Back to top
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Wed 09 Jul 2008, 6:51    Post subject:
Het aanbod van Bart zou ik niet afslaan....

Maar je kunt ook zelf in een zanderig bosrijk gebied als de Veluwe een rustig stukje opzoeken, bijvoorbeeld op een camping of bungalowpark, en daar in een tentje of zo bij een plas gaan liggen posten. Je kan zo'n plas zelf creeren, zoals bart laat zien. Beste is een open plek in een bos. Alleen op dagen dat het ook langere tijd achter elkaar droog is trouwens. Als het pijpenstelen regent hebben vogels geen zin in een bad, vreemd...

Ben Brons wrote:
zulke vragen kan je hier beter niet stellen, want zoals je ziet krijg je daar geen antwoord op. men weet je alles te vertellen over apperatuur, lenzen en boddy's maar niet waar je wat kan fotograferen.

Hoezo geen antwoord?

Ben, waarom doe je de hele tijd zo negatief? Wat schiet je daar mee op? Ik krijg er een rot gevoel van.
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 09 Jul 2008, 16:16    Post subject:
Hunm komt dat door de regen ? . Maak je geen zorgen Peter volgens de weer deskundigen zit het weer in een zomer dipje . Mag het weer ook eens depresief zijn Very Happy . altijd je zonne stralen over deze aardkloot laten schijnen is ook best vermoeient hoor . vergis je niet . Moeder natuur is soms moe . #Smile_colors

groetjes
@leo
Back to top
Reply with quote

Ben Brons

PostPosted: Thu 10 Jul 2008, 8:44    Post subject:
Even een reactie op het antwoord van Peter: de vraag is op 3 februari gesteld door hem en dan ben ik in Juni, dus ruim 4 maanden later de eerste die er antwoord op geef en dat was ook op dat moment het enige antwoord.
Wat ik bedoel te zeggen is dat er maar heel weinig birpixer zijn die je willen vertellen waar je wat kan fotograferen, ja dan zeggen ze een gebied of provincie, maar dus niet echt duidelijk dwaar je heen moet gaan, vandaar.

Groetjes Ben

peter wijn

PostPosted: Thu 10 Jul 2008, 11:19    Post subject:
Ben Brons wrote:
Even een reactie op het antwoord van Peter: de vraag is op 3 februari gesteld door hem en dan ben ik in Juni, dus ruim 4 maanden later de eerste die er antwoord op geef en dat was ook op dat moment het enige antwoord.
Wat ik bedoel te zeggen is dat er maar heel weinig birpixer zijn die je willen vertellen waar je wat kan fotograferen, ja dan zeggen ze een gebied of provincie, maar dus niet echt duidelijk dwaar je heen moet gaan, vandaar.

ik zie het Embarassed
nou ja. in mijn geval, eerder wist ik het ook niet hoe je in de veluwe moet zoeken. Zelf vind ik het vooral leuk als ik een plek zelf heb gevonden. En vooral ook om zo kort mogelijk in de auto te zitten. Er zijn trouwens maar een paar echt voor algemeen gebruik geschikte plekken in Nederland, zoals IJmuiden, de Brouwersdam en de OVP. De iets gevoeliger plekjes (qua verkeer, bereikbaarheid, natuurwaarde) houd ik ook graag netjes. Vroeger wilde ik alles wat ik wist wel delen, maar daar ben ik een beetje van genezen, helaas. Ik zal het zeker niet meer zomaar in het forum zetten.
Back to top
Reply with quote

Ben Brons

PostPosted: Thu 10 Jul 2008, 13:19    Post subject:
oke dat kan ik wel snappen, maar er zijn natuurlijk altijd mensen die echt niet weten waar ze moeten zoeken en vinden. Ik kom zelf uit Putten, dus voor mij is de OVP, Arkemheensepolder en de Veluwe naast de deur, dus ik kom er wel uit. Maar als je als leek de Veluwe over loopt dan zie je echt geen wild zwijn, ree of Hert, dan moet je wel ongeveer weten waar je ze moet zoeken en ze kan vinden en dan is het wel fijn als iemand je een tipje van de sluier opligt. Als ik dadelijk de deur uitga en ik ga bij mij aan de overkant de bos in, dan kan ik wachten tot sint juttemis, maar dan zie ik alleen met heel veel geluk misschien wat, maar de kans er nis te zien is veel groter. Ik heb ook mijn stekken wel waar ik weet wat ik er kan vinden en die stekken zeg ik dus ook niet, maar ik zal wel een ander er dichtbij in de buurt kunnen brengen.
Groeten Ben Brons

Bart Stornebrink
Guest

PostPosted: Thu 10 Jul 2008, 19:43    Post subject: Niet lullen maar poetsen
He mannen, verspil eens niet zoveel tijd. De vogels vliegen hier ondertussen af en aan in afwachting van echte liefhebbers.
18 juli ben ik een maand naar Zuid afrika. Dus laat ik mijn aanbod staan voor na 20 augustus. Be my guest. En nu bied ik het niet nog eens aan hoor;-)

Hartelijke groet,
Bart
Back to top
Reply with quote

Alexander Koenders

PostPosted: Thu 10 Jul 2008, 20:32    Post subject: ongeduldig?
Wordt je wat omgeduldig Bart Laughing Ik wil ook wel een wijntje komen drinken hoor Wink
Reply with quote

john.bre

PostPosted: Fri 11 Jul 2008, 12:36    Post subject:
ik heb je website bekeken bart, en zo te zien heb jij een tuin vol vogels,
lijkt me zeer interesant om een keer te komen fotograferen.
heb jij een schuilhut of tent staan waardoor je aan al die prachtige vogelfoto s komt?
groeten john
Reply with quote

P.Teune

PostPosted: Fri 11 Jul 2008, 13:38    Post subject:
leeft Theovv nog?? Rolling Eyes ...
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum