Absoluut de foto 20569, met beide vogels erop. Er is dieptewerking aanwezig en de "spiegeling" is geweldig. De achtergrond vertoont ook meer kleur (is levendig) ten opzichte van de solo vogel.
Rudolf _________________ Canon EOS 30D, kitlens, EF-S 70-300 mm, converter EF 12-II, daarnaast Sony alpha 100 70-210mm en NIkon D70s voor erbij.
Hallo Lesley, Ik vind de eerste foto de beste. De tweede foto vind ik minder en ik zal dat uitleggen. De compositie gaat hier manko. De 2e vogel in de onscherpte zit nl. op de verkeerde plek. Als deze vogel in de eerste foto achter de scherpe vogel had gezeten dan had zij het beeld versterkt. Hier doet de vogel het niet. Je blik gaat namelijk naar de scherpe vogel en vervolgens ga je kijken naar de 2e onscherpe vogel. Deze deelt het beeld als het ware in tweeen en dat versterkt het beeld niet. De solo vogel is dus technisch gezien de betere en zit ook op de juiste plek in beeld. _________________ Voor meer foto's kijk ook eens op www.erwinvanlaar.nl of
www.natuur-cultuur-lesbos.com
Nikon D200 Nikon, met F 4/500mm in combinatie met 1,4 converter en nog wat glaswerk.
Gender: Male Age: 41 Joined: 21 Dec 2004 Posts: 118 Location: Huizen
Posted: Sun 22 May 2005, 20:52 Post subject:
Hoi,
Ik ben ben het met Erwin van Laar eens, de 1e foto is beter. Van de 2e foto ga ik scheel kijken omdat beide vogels de aandacht vragen, maar ze zitten daarvoor te ver uit elkaar.
Groet, René _________________ Huidig:
Canon 400D, 400/5.6, 70-300 IS, 1.4 Kenko
Eerder:
- Sony W15 i.c.m. Kowa TSN 821 M of
- Canon 400D i.c.m. Kowa TSN 821 M
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum