Posted: Sun 06 Jun 2004, 13:11 Post subject: Re: Statief
C. van Eijk wrote:
Zijn er zaken waar ik aan moet denken bij de aanschaf omdat ik het statief specifiek voor vogelfotografie wil gebruiken?
In elk geval moet je niet bezuinigen op een statief, over het algemeen doe je er lang mee en is het de moeite waard om er in te investeren.
In principe geldt dat hoe groter de vergroting is waarmee je fotografeert hoe zwaarder het statief en balhoofd/videokop etc. moet zijn.
Manfrotto is een goed merk en nog redelijk betaalbaar, maar er zijn tal van andere merken als Gitzo en Arca Swiss.
Volgens mij gaat de voorkeur van de meeste fotografen uit naar een balhoofd, boven een videokop of panoramakop, maar misschien kunnen er ook wat echte fotografen reageren
Posted: Mon 07 Jun 2004, 14:22 Post subject:
Voor een statief geldt altijd, hoe zwaarder hoe beter. Zelf fotografeer ik nog steeds naar tevredenheid met een ouderwetse statiefkop. _________________ Nikon D300, D90, 4.0/500 VR, 4.0/300, 16-85 VR, 70-200 VR, 1.4 converter
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum