Age: 65 Joined: 07 Dec 2004 Posts: 1406 Location: Leeuwarden
Posted: Mon 23 May 2005, 18:09 Post subject:
Hoi Jankees,
wij waren daar in 2000. Hoewel, eigenlijk hadden we wat westelijker in Tsjechië een huis gehuurd en zijn maar één dag echt in het reuzengebergte geweest. We hebben toen gewandeld naar de oorsprong van de Elbe wat leuk was omdat we die hier in het noorden kennen als een serieuze rivier en je er daar op een gegeven moment gewoon overheen kon springen. Qua vogels was het niet spectaculair, maar we hadden in de buurt toch wel soorten als Zwarte Ooievaar, Zwarte Wouw en Kraanvogel. Wel veel dode en stervende bossen door de luchtverontreiniging, maar landschappelijk toch wel de moeite waard en bij riviertjes toch wel vaak soorten als Grote Gele Kwik, IJsvogel en Waterspreeuw. Ook wat betreft insecten en reptielen leuk, maar dat is niet ieders hobby. Erg goedkoop lekker pils, maar ja, het is daar ook uitgevonden
Gender: Male Age: 50 Joined: 12 Mar 2005 Posts: 48 Location: Swifterbant
Posted: Mon 23 May 2005, 22:07 Post subject: Reuzengebergte
Hallo Jankees, vorig jaar ben ik in het plaatsje Prkenny Dul geweest. Dat ligt net over de grens van Polen in het Reuzengebergte van Tsjechie. Ik heb me er redelijk vermaakt. Er leuke soorten als Grote gele kwikstaart, waterspreeuw, zwarte ooievaar, kraanvogel, europese kanarie, kruisbek, veel kuifmezen in de naaldbomen, wespendief, dwergooruil, raaf, ortolaan, wielewaal, allerlei zangertjes en er waren erg veel grauwe klauwieren aanwezig. Ik heb op de heenreis door Polen zelfs een Scharrelaar gezien. Veel succes. _________________ Canon
www.richardburgmeijer.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum