Posted: Wed 23 Jul 2008, 14:52 Post subject: Wimberley Full Head versus Sidekck
Een onderwerp waar al heel wat topics over gaan. Qua prijs maakt een Sidekick + een goed balhoofd niet zo veel uit (hoewel de Full Head flink in prijs is gedaald). Als je toch al een balhoofd hebt dat geschikt is voor de Sidekick is de keuze niet moeilijk.
Volgens mij maken het gemak en de mogelijkheden niets uit - pannen gaat net zo goed met de Sidekick als je een goed balhoofd hebt; dat de adapter aan de zijkant zit went snel; balanceren misschien iets gemakkelijker bij het Full Head; regelmatig gehoord voordeel van de Sidekick dat je hem er zo af hebt en dan een balhoofd hebt voor bijvoorbeeld macrofotografie - aan de andere kant hang ik mijn macro ook in mijn Sidekick en gaat dat prima (wel een 180 mm, niet de 100 mm).
Waarom nu deze topic? Omdat de Sidekick een eigenschap heeft die ik nergens tegen ben gekomen in de andere topics over dit onderwerp. Bij vogels high up in the sky - vooral als ze over je hoofd komen - valt het nut van het Full Wimberley Head m.i. weg. Terwijl met de Sidekick de adapter van het balhoofd scheef kan worden gezet en je dan ver over de 90 graden kunt komen (misschien wel 135 graden - dus flink over je hoofd) als je hem scheef genoeg zet.
Ik heb geen ervaring met de Full Wimberley Head, maar vroeg me af of 1. anderen dit voordeel van de Sidekick ook onderkennen en 2. hoe bezitters van een Full Wimberley het doen als de lens meer dan 80 graden de lucht in zou moeten.
Ga dan in het linkermenu naar "Statieven en toebehoren" , dan naar "Statiefkoppen Foto" en vervolgens naar "Wimberley", dan zie je ze allebei (als alles goed gaat).
Groet, Joep _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
Via http://www.foto-express.nl besteld en in 2 dagen in huis, ook een leuke aanbieding in combinatie met een Feisol statief... _________________ D300+altijd te weinig mm
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum