Tom. er is een hele aardige gids over Cyprus (Birdwatching Guide to Cyprus) met daarin behoorlijk wat info over goede sites. Auteurs zijn Stagg en Hearl. Ik heb er veel aan gehad, in de buurt van Lanarca zijn vooral de Lanarca sewage ponds erg interessant!!
Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Tue 15 Mar 2005, 16:23 Post subject:
Hoi Tom,
Ik ga er over een paar weken heen. Als ik terug kom zal ik verslag uitbrengen. Het toeval wil dat ik ook in Larnaca overnacht, ik verwacht daar dus veel over te kunnen vertellen.
Groeten Michel _________________ Canon EOS 40D/7D, Canon EF 500f4 L IS USM en Canon EF 300f4 L IS USM. Eventueel met 1.4x Tc type II.
Statief: Gitzo G3125 + nep-Wimberly of Manfrotto 055 met 139 RC kop.
Posted: Fri 25 Jul 2008, 16:53 Post subject: Vogelplekken in Cyprus
Dit najaar (eind september) ga ik een paar weken naar Cyprus. Op het forum kon ik maar bar weinig vinden.....Het voorgaande stamt uit 2005.
Is er iemand die ervaring heeft met vogelen/fotograferen op Cyprus in het najaar?
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Posted: Sat 26 Jul 2008, 19:31 Post subject: Vogelplekken in Cyprus
Zo, da's wel erg weinig reactie!
Dat wordt dus zo te zien pionieren. Ik zal mijn best doen om de Cyprus-endemen te vinden, wie weet zorgt dat voor wat BP-primeurs. _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
De laatste keer dat ik op cyprus was, fotografeerde ik alleen nog maar met een digitale compact. Niet op vogels gelet.
Wel héél veel roodverbrande Engelsen die stomdronken in de kroeg voetbal kijken op grote schermen, om eens lekker te generaliseren.
Groet, Jan _________________ Een fototoestel van Japanse makelij met accessoires
Gender: Male Age: 59 Joined: 11 Aug 2007 Posts: 7 Location: Nunspeet
Posted: Sun 27 Jul 2008, 9:48 Post subject:
6 jaar geleden voor het laatst op Cyprus geweest de vogels die me het meest opvielen toen, waren de Pelikanen in een bijna droog gevallen meertje kort bij Larnaca Airport.
@ Xindigo: ja, maar veel dank voor deze link, had ik nog niet gevonden. Naast de tripreports van internet was ik ook benieuwd naar ervaringen van BP-ers (die wat meer op de fotografie letten, in het algemeen).
@ Superjan: dat van die Britten ken ik, is nauwelijks een generalisatie te noemen 8) . Daarom ga ik naar dat meest westelijke schiereiland, is Nationaal Park en hotels daar garanderen rust & geen disco's. Wel een auto ter beschikking om meer Cyprus te zien dan alleen die westpunt.
@ Henry: dank, ik heb over dat meertje gelezen; zal ook nu wel droog zijn. Maar ik ga zeker kijken.
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum