Posted: Wed 23 Jul 2008, 9:20 Post subject: Limerick Ierland
Ik ga deze zomer voor een week naar ierland, in de omgeving van Limerick, weet iemand daar leuke plekken om foto's te maken. En dan vooral Zeevogels. Waar ik bijvoorbeeld wat papegaaiduikers op de foto kan zetten??
Gender: Male Age: 78 Joined: 23 Dec 2004 Posts: 24 Location: Dordrecht
Posted: Fri 01 Aug 2008, 10:48 Post subject:
Hallo Sjoerd. Ik denk dat het beste is om naar de Ring of Kerry te gaan en wel naar Valentina Island, vanwaar je de Skelligs kan bereiken. Dit zijn twee rotseilanden. Op Little Skellig is een Jan v Genten kolonie die heel indrukwekkend is, maar je kan er niet landen, de boot vaart er langs. Skellig Michael of Great Skellig daar kun je wel op en daar zitten oa Papegaaiduikers en Alken die goed te fotograferen zijn. Ik ben daar 7 jaar geleden geweest maar heb een boottochtje met een van de plaatselijke schippers gemaakt wat heel indrukwekkend was. Groeten Nico Beun. _________________ Sony A77 -Sony 16-80 Zeiss - Sony 70-400 G . Tamron 90mm 2.8 Macro . Sigma 10-20 3.5 EX. Minolta 80-200 Sony HVL-F58AM Flitser.
Hoi Nico, bedankt voor deze informatie. Als ik dit lees krijg ik er alleen maar meer zin. Klinkt goed en ik hoop een aantal mooie foto's mee te nemen. Ik heb het even gegoogle'd en het inderdaad een mooi omgeving..
groet sjoerd
Gender: Male Age: 67 Joined: 05 Jun 2005 Posts: 380 Location: Diksmuide (W.Vl) Belgium
Posted: Sat 02 Aug 2008, 22:12 Post subject:
Als je iets noordwestelijk van Limerick gaat kom je in County Clare. Daar moet je het Burren landschap bezoeken én natuur de Clifs of Moher, zeer indrukwerkkend en vol vogels. De baai én de haven van Galway zijn ook altijd goed voor duikers, zaagbekken en Amerikaanse meeuwen. Maar dan zit je al een stukje weg van Limerick. Bijzondere vogels buiten de klifvogels (ook zwarte zeekoet) zijn er raaf, alpenkraai, smelleken, slechtvalk. Ierlandse specialiteiten niet vergeten: de ondersoort van de Zwarte Mees is endemisch, overal zie je Grote Lijster en Goudvink en dat zijn hier zeldzame soorten geworden.
Sloanté!
Rudi _________________ Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Ben ondertussen weer terug, heb in ierland een pracht vakantie gehad. Alleen de vogels heb ik helaas niet kunnen zien de twee keer dat we richting een eiland zouden gaan was het noodweer... Tja aan de andere kant heb ik nu zeker een goede reden om weer eens terug te gaan
Wel heb ik zeker een paar leuke foto's kunnen schieten van het landschap e.d. www.natuurflits.nl kan je ze bewonderen.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum