Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking

Foto-rugtas
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 05 Aug 2008, 20:24    Post subject:
Kijk ook eens naar de tassen van Think Tank. Zelf heb ik de Airport Accelleration en daar kan een hoop in en is rond dezelfde prijs die jij noemde.
Konijnenberg verkoopt ze.

groetjes,
Astrid Schute

Jan Veldman

PostPosted: Tue 05 Aug 2008, 20:54    Post subject: Backpack
[quote="astrid schute"]Kijk ook eens naar de tassen van Think Tank. Zelf heb ik de Airport Accelleration en daar kan een hoop in en is rond dezelfde prijs die jij noemde.
Konijnenberg verkoopt ze.

groetjes,
Astrid Schute[/quote]

Ik heb een paar weken geleden de Tamrac Expedition 8 uit Engeland meegenomen, kost daar 120 pond !! Als je iemand in de UK hebt die het voor je kan bestellen en betalen is het zeer de moeite waard.
Gekocht bij: Aspen of Hereford Limited ( E-bay) Op dit moment staat hij er niet meer op maar zal onderweg zijn vanuit de VS.
Groeten,
Jan Veldman
Back to top
Reply with quote

wblink

View user's profile Send private message
PostPosted: Wed 06 Aug 2008, 0:12    Post subject:
mtenbos wrote:
Lowepro Photo Trekker AW II voor €249,- (nieuw) is dit een goede tas of hebben jullie andere suggesties? voor ongeveer de zelfde prijs

Ik heb hem. Geweldige rugzak. Wel groot, maar comfortabel te dragen. Ben van een kleiner model overgestapt en bij Lowepro gebleven door de goede ervaringen.

Grote voordelen zijn mi ook de AW hoes die je binnen 10 sec over de rugzak trekt (zit in een klein aangehecht vakje), het bijgeleverde (eveneens "ingebouwde) kleine rugzakje voor "even wat doen", de mogelijkheid om een (groot) statief mee te nemen op een redelijke manier.

Enige wat ik niet weet of de rugzak volgeladen als handbagage in het vliegtuig mee kan: mijn inschatting is van wel, maar ik heb het nooit nagemeten (ken de maten ook niet).

Nikon D3X, 14-200 mm
Back to top
Reply with quote

madruud1

PostPosted: Wed 06 Aug 2008, 5:28    Post subject: handbagage
even google en je weet het maar zie hier onde het antwoord
maar kijk een sheir dit zijn helemooi tassen die aan de maten voldoen
http://www.thinktankphoto.com/ttp_product_ArprtScrty2.php
Gr ruud

Handbagage
Hoewel er aan boord van moderne vliegtuigen veel ruimte is, zijn de opbergmogelijkheden in het vliegtuig beperkt. Voor transavia.com passagiers geldt voor handbagage een maximum gewicht van 5 kilo per persoon, maar ook per stuk bagage. Het is niet toegestaan een tas zwaarder dan 5 kilo mee te nemen als handbagage. Dit om hoofdletsel te voorkomen wanneer er eventueel bagage uit de bagagerekken zou vallen.

Ook voor andere maatschappijen geldt een maximum gewicht voor handbagage van gemiddeld 5 kilo (KLM hanteert een maximum gewicht van 10 kilo) en een maximum formaat van lengte55 x breedte35 x hoogte25 cm. Naast deze handbagage mag een passagier één jas, één paraplu of wandelstok, één (video)camera en leesmateriaal meenemen. Wanneer u waardevolle bagage heeft, zoals bijvoorbeeld een laptop, is een uitzondering op deze regel meestal mogelijk. Deze bagage dient wel los van de handbagage te worden meegenomen
Back to top
Reply with quote

Jeroen Gense

PostPosted: Wed 06 Aug 2008, 5:29    Post subject:
En anders gewoon wat fotospullen meenemen in niet handbagage
in kleine pelicase ofzo.
Back to top
Reply with quote

Henk Willekes

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 06 Aug 2008, 7:43    Post subject:
Ik heb de Lowepro Computrekker Plus AW. 145 euries bij K. Bevalt prima en zonder probleem meegenomen aan boord. Afmetingen zijn precies goed. Gewicht hebben ze tot nu toe niet op gelet. Ik haal wel de onderste riemen eraf. Mijn 40D + 500 mm past er goed in (zonder converter) en er is voldoende ruimte voor andere zaken. Ook de laptop uiteraard. Verder alle gemakken van de Lowepro.

Simon Post

PostPosted: Wed 06 Aug 2008, 7:56    Post subject:
Ik gebruik een D200 met een Sigma 500. Destijds heb ik gekozen voor de LOWEPRO LENS TREKKER 600AW, een fijne stevige fototas heerlijk voor op de fiets. De tas is lang en smal en niet geschikt voor lange reizen waarbij je veel glaswerk moet meenemen. Ik ben ZEER tevreden.
Groet Simon Post

mtenbos

PostPosted: Wed 06 Aug 2008, 8:02    Post subject:
Die Lowepro computrekker plus AW lijkt me ook een goede optie. Een mooie tas en niet duur natuurijk zal eens kijken en met handbagage in het vliegtuig heb ik nog nooit problemen gehad, maar vlieg ook bijna alleen met Duitse maatschappijen en die zijn een stuk coulante

Imac 24" 2,4 Ghz 320 GB 4GB intern geheugen
Back to top
Reply with quote

maxvogel

PostPosted: Wed 06 Aug 2008, 20:04    Post subject:
Simon Post wrote:
Ik gebruik een D200 met een Sigma 500. Destijds heb ik gekozen voor de LOWEPRO LENS TREKKER 600AW, een fijne stevige fototas heerlijk voor op de fiets. De tas is lang en smal en niet geschikt voor lange reizen waarbij je veel glaswerk moet meenemen. Ik ben ZEER tevreden.
Groet Simon Post

is dat wat dat ding? wat kan er nog meer bij en is de tas een beetje te dragen met dat harnas? en een statief? kan dat erbij? ik denk over die tas maar weet het nog niet zeker.

ik keek ook naar tassen van http://www.kgear.com
dat zijn modulair opgebouwde tassen, zodat je de ene keer alleen een body met lange lens mee kunt nemen, en de andere keer ook nog de 2e body en de 70-200 (noem maar wat).

afgelopen weken reisde ik met een fototrekker met daarin de 200-400VR (los, kap omgedraaid), D300 body erin en de 70-200 VR en 2 converters. de laptop zat in de deksel. niet meer te tillen maar prima voor in het vliegtuig (gelukkig niet hoeven wegen).

maar voor onderweg is dit niks want de lange lens combi is niet klaar om te gebruiken. er onhandig.

ben benieuwd naar de 600 AW ervaring van jou!
Reply with quote

peter wijn

PostPosted: Wed 06 Aug 2008, 21:03    Post subject:
mtenbos wrote:
Ik wilde geen nieuwe topic openen dus doe ik het maar in dit topic

Als het goed is haal ik binnenkort mijn sigma 500mm/f4.5 op en nu wil daar ook een goede tas voor hebben, nu zag ik deze tas:
Lowepro Photo Trekker AW II voor €249,- (nieuw) is dit een goede tas of hebben jullie andere suggesties? voor ongeveer de zelfde prijs

goede alternatieven zijn genoemd voordat jij dit bericht plaatste. Ook daarna zijn goede alternatieven genoemd. Enkele daarvan waren al genoemd.

zal ik er ook nog een herhalen?
Laughing
Back to top
Reply with quote

mtenbos

PostPosted: Thu 07 Aug 2008, 17:51    Post subject:
peter wijn wrote:

goede alternatieven zijn genoemd voordat jij dit bericht plaatste. Ook daarna zijn goede alternatieven genoemd. Enkele daarvan waren al genoemd.

zal ik er ook nog een herhalen?
Laughing

Het laatste bericht was al weer meer dan een jaar geleden en dacht dat misschien in de tussen tijd betere suggesties hadden.
En daar is een forum voor gemaakt, als dat niet meer kan kun je het beter opdoeken
En nee je hoeft het niet te herhalen

Imac 24" 2,4 Ghz 320 GB 4GB intern geheugen
Back to top
Reply with quote

Martijn de Jonge

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Thu 07 Aug 2008, 18:14    Post subject:
Misschien aardig te weten dat er een groot verschil zit tussen Europese- en transatlantische vluchten. Bij de meeste Amerikaanse maatschappijen mag je 2x 45 pond als tas of koffer in het vrachtruim meenemen terwijl je in de cabine één stuk van 20 pond (Delta) mee mag nemen plus een 'Personal item' waaronder een laptop valt, of indien gewenst, een beautycase. Wel oppassen als je verder Alaska, Mexico of Afrika invliegt want de kleinere lokale maatschappijen hebben vaak beperkende regels. Voor de camera's met 500mm gebruik ik de Tamrac expedition 8 waar de hele zooi zonder problemen ingaat, 't weegt wel een kilo of 15 die je niet op je hoofd wilt hebben. Voor de rest bevalt de Acer 6292 laptop met 12 inch-scherm erg goed op reis, het formaat is in auto, vliegtuig, tent of Manhattan lekker compact terwijl de HD van 250 GB genoeg bergruimte geeft. En nu we het toch over uitrusting hebben: die Nikon D700 lijkt toch ook wel erg leuk, fullframe waardoor de combi met een D300 een uitbreiding betekent voor je lensareaal. Tenzij je natuurlijk alleen DX-lenzen hebt.

Groeten, Martijn de Jonge
Back to top
Reply with quote

Harm Niesen

PostPosted: Thu 07 Aug 2008, 23:43    Post subject:
Heb het even opgezocht: ik gebruik de Tamrac Extreme al ruim tien jaar. Geladen met minimaal 13 kilo, body+1.4converter+500 mm kan er in. En dan nog extra body, 80-400, 200 macro, 28-70, 4 converters, tussenringen en flitser. Draagriem een keer moeten laten reparen en versterken, verder geen problemen.
Wel regelmatig problemen bij het inchecken, totdat ik een tip kreeg van iemand die heel veel reist. Zorg ervoor dat de koffer die gewogen wordt nooit boven het maximaal toegestane gewicht uit komt. Dan doen ze niet moeilijk meer over handbagage. Een te zware koffer ter plekke uitpakken is lastig, dus nemen ze liever wraak op je handbagage. Sinds de koffer keurig binnen de grenzen blijft, heeft niemand meer moeilijk gedaan over die 13 kg of meer.

Groet,

Harm
Back to top
Reply with quote

Jacky en Martine

PostPosted: Fri 08 Aug 2008, 19:08    Post subject:
Ik heb de Compu Trekker Plus AW van Lowepro, volgens konijnenberg het grootste model die nog in het vliegtuig mee mag in handbagage.
Mijn Canon mark III body + 300mm/2.8 + 2 tussenringen + 180 mm macro + 17-40mm + flits + gps + tal van kleine accessoires (filters, klein gerief) + ev laptop in aparte verdeling kunnen er allemaal in. Het gewicht is natuurlijk boven het gewicht van toegelaten handbagage. Bij konijnenberg raadden ze me aan om gewoon te doen lijken dat de tas absoluut niet zwaar is wat niet altijd simpel is! Is mij toch al gelukt! Wink
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Techniek: fotografie en nabewerking
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum