Mies wrote: |
Niels het lokken van vogels met geluid is wettenlijk verboden. Het gebruik van geluid om vogels mooier voor de camera te krijgen wordt op Birdpix dan ook niet getollereerd.
Michel |
Nagtie wrote: |
er staat niets over broed seizoen hoor? |
Quote: |
Uitdrukkelijk wordt verzocht voorzichtig met het gebruik van geluid om te gaan vooral in het vogelbroedseizoen. Dit om de rust en privacy van de dieren niet te verstoren. Bij aanschaf worden daar afspraken over gemaakt. Buiten het broedseizoen om is het echter een ideale manier om vogels voor uw lens te krijgen. |
Ron van Elst wrote: |
Als je Artikel 10 letterlijk neemt gaat het hier dus alleen om beschermde inheemse soorten die je niet mag verstoren. Andere algemenere soorten worden hier niet genoemd en zouden dus wel gelokt mogen worden. |
valentijn86 wrote: |
oh ja en dieren verjagen met geluid dan?
en dat mag dan wel he terwijl ze wel op hun leef gebied zitten. het blijf een stom onderwerp GESLOTEN ZAAK |
Nagtie wrote: |
Kan iemand mij vertellen waar ik die geluiden, kan kopen/downloaden. Via google gezocht, maar daar heb ik geluiden gevonden die toch niet echt mooi helder klinken. Groet Niels |
Mies wrote: |
Niels het lokken van vogels met geluid is wettenlijk verboden. Het gebruik van geluid om vogels mooier voor de camera te krijgen wordt op Birdpix dan ook niet getollereerd. Natuurlijk zie je het niet direct aan de foto, maar bij twijfel door moderatoren of bij signalen uit het veld wordt er navraag gedaan en maatregelen getroffen!
Naast de maatregelen door birdpix kan je bij een ontmoeting met een opsporingsambtenaar ook een forse bekeuring krijgen! Michel |
Erwin2 wrote: |
Overigens is dit niet meer verstorend dan al die twitchers en fotografen die zdoor ons kleine kikkerlandje banjeren om al die resterende natuur vast te leggen voor het nageslacht.
|
oktopus wrote: |
Hm, daar ben ik het toch echt niet mee eens (ook als ecoloog). Een mens met een camera is maar een mens. Veel soorten zijn wel in redelijke mate aan mensen gewend, hoewel dit natuurlijk van soort tot soort verschilt. Echter, een luidkeels zingende rivaal (al komt die uit een luidspreker) die zit te roepen dat dit zijn territorium is en niet het jouwe is voor een vogel toch een gebeurtenis waar ze over het algemeen veel meer opgewonden van raken dan weer zo'n zoveelste mens. Vogels maken zich daar eigenlijk altijd erg druk om, terwijl ze zich om mensen lang niet altijd druk maken. |