Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Fotograferen Swarovski EL 8.5x42

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Thu 17 Jul 2008, 11:13    Post subject: Fotograferen Swarovski EL 8.5x42
Zijn er mensen die ervaring hebben met het fotograferen met de Swarovski EL 8.5x42. Welk statief voldoet goed en welke type camera is hier geschikt voor. Mijn budget is er niet naar om een digitale spiegelreflex camera aan te schaffen, misschien in de toekomst.
Back to top
Reply with quote

Laurens Gomes

View user's profile Send private message
PostPosted: Mon 01 Sep 2008, 19:28    Post subject: Fotograferen Swarovski EL 8.5x42
Voordat ik begon met fotograferen was ik wel al een fanatieke vogelaar. Gevolg was geen goede camera maar een fantastische verrekijker. Bij toeval ontdekt dat je er doorheen kunt fotograferen. Dit heb ik altijd gedaan met de nikon coolpix 4500, maar ook wel eens geprobeerd met andere compact cameraatjes. Ik heb het altijd uit de hand gedaan, wat erg lastig is omdat het multitasken veel van je vraagt. Camera focus op oneindig of anders landschap en dan met de stelknop scherpstellen. Zorg voor een camera met een lens die mooi past in de oogschelp van de verrekijker. De camera moet je behoorlijk inzoomen voor het beste resultaat. Het is even lastig en doet niet meer dan aardige foto's maken. Statief etc. is echt niet de moeite. Ik heb een foto in mijn persoonlijk album een foto staan die zo gemaakt is. Het gaat om de foto van de Smaragd Arassari. Het meest spectaculaire resultaat was een Harpij arend aan de rivieroever in Suriname. Op verzoek kan ik die ook wel even in het album zetten om een idee te geven. Het resultaat valt altijd tegen.

groeten,

Laurens
Manfrotto 468 hydrostat balhoofd
Back to top
Reply with quote

Daan Schoonhoven

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Mon 01 Sep 2008, 21:26    Post subject: Re: Fotograferen Swarovski EL 8.5x42
Tom78 wrote:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het fotograferen met de Swarovski EL 8.5x42. Welk statief voldoet goed en welke type camera is hier geschikt voor. Mijn budget is er niet naar om een digitale spiegelreflex camera aan te schaffen, misschien in de toekomst.

wellicht kun je deze vraag ook stellen op www.digiscooppix.nl
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum