Gender: Male Age: 56 Joined: 29 Jun 2008 Posts: 110 Location: hardenberg
Posted: Mon 08 Sep 2008, 20:25 Post subject: De Wieden
Goedenavond,
Wie heeft er ervaring met de wieden nabij giethoorn, ik heb van horen zeggen dat het er heel mooi moet zijn, maar zijn er ook bepaalde plekken waar ik zeker heen moet ?
Posted: Mon 08 Sep 2008, 21:29 Post subject: De Wieden
Dag Manfred.
Er zijn veel plaatsen in de Wieden die zeer de moeite waard zijn. Ik zou eens beginnen met de kijkhut aan de Auken, daar zie je bijv. purperreigers, lepelaars, grote zilverreigers, ijsvogels, veel knobbelzwanen, div. ganzen- en eendensoorten etc.... Het is wel een open kijkhut, dus mijn advies is, dat je je goed aankleedt, want het kan daar behoorlijk tochten! groeten,
Willem
De Wieden prachtig gebied.
Naast de Auken zoals Willem al zei, is er ook nog een uitkijkpost bij Wanneperveen. Vanaf het centrum is er een wandelpad naar de toren.
Dan het bezoekescentrum bij St.Jansklooster.(oa. juni/juli-zwarte sterns)
Aanrader is een boot huren. Dat kan oa in Giethoorn of Belt-Schutssloot. Dichter bij de natuur (en dus ook bij de vogels) kun je niet komen.
Wij varen er veel en als je voor vogels gaat is het voorjaar en het begin van de zomer de mooiste tijd om vanaf het water vogels (maar ook reeën) te spotten en te fotograferen.
Laag riet .... dus kun je ver kijken.
Kijk eens op de site DeWieden.nl Daar vind je veel informatie.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum