Gender: Male Age: 33 Joined: 24 Mar 2008 Posts: 16 Location: Amsterdam
Posted: Fri 12 Sep 2008, 16:41 Post subject: Ameland
Hallo birdpixers!
Dit weekend ga ik met m'n ouders naar Ameland. Ik weet wel dat het een vogelrijk gebied is, alleen weet ik niet waar ik moet zijn geweest wil ik een beetje tevreden terugkomen.
Dus ik zou graag willen weten wat de mooiste, leukste, vogelrijkste plekjes op Ameland zijn.
Hartelijk dank en fijn weekend!
Tycho _________________ Canon EOS 40D | Sigma 50-500
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Fri 12 Sep 2008, 19:41 Post subject:
Waar je normaal gesproken altijd wel wat kan zien is aan de waddenkant.
Zaten afgelopen vakantie erg veel kanoeten en steltlopers.
Verder is er een kijkhut bij het fietspad langs de duinen. Daar zou ik mijn geluk ook maar wagen. Misschien heb je geluk dat er nog een paar bruine kiekendieven zitten (komen op een meter of 4 à 5 langs je heen).
Natuurlijk aan het strand kijken, is meestal ook wel wat te beleven.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Gender: Male Age: 43 Joined: 01 Aug 2005 Posts: 15 Location: Leeuwarden
Posted: Fri 12 Sep 2008, 20:24 Post subject:
Tycho,
Kijk even op getij.nl en neem een tabel mee met de waterstanden. T.h.v. Hollum is een hvp waar je mooie platen kunt maken (einde P. Miedeweg) vanaf de dijk met hoog water.
Voor de rest is het hele eiland mooi om foto's te maken. Op lauwersmeer.com worden ook regelmatig waarnemingen gemeld en daar staan volgens mij ook wel gebieden beschreven!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum