Vogelvriendin wrote: |
Graag zou ik wat advies krijgen omtrent de aanschaf van ofwel een Canon 40d, 400d (of evt. ander?) en een lichtsterk objectief. |
Quote: |
Ik fotografeer vooral vogels maar uiteraard ook andere natuur. |
Is bij een lichtsterk objectief het verschil merkbaar dat bijv. de 40d 6,5 en de 400 d 3,5 beelden per seconde schiet? Of is een 400d dan ook snel genoeg? |
Wat zijn doorslaggevende redenen om juist voor de ene of de andere camera te kiezen? |
Ook mbt ruis boven 200 iso zou ik graag ervaringen willen horen. Snelheid is dus belangrijk (actiefoto's van vogels zou ik heel graag eens zonder onscherpte maken....). |
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren maar ik lees zoveel dat ik ws meer opschiet met echte ervaren kenners- en gebruikers tips.
Graag krijg ik wat tips, ook over de objectieven, vooral omdat geld helaas wel een rol speelt. |
Kan ik met een lichtsterk objectief van Tamron of Sigma net zo goed uit de voeten als met een Canon objectief? |
Wat moet ik absoluut niet kopen? |
Vogelvriendin wrote: |
Ook kijk en lees ik al heel lang op Birdpix, eerst als gast en onlangs heb ik me aangemeld. Uiteraard wil ik best (vaker) reageren op foto's en foto's uploaden. Ik hoop echter dat dat geen voorwaarde is om mij advies te willen geven? |
peter wijn wrote: | ||
Je begrijpt me helemaal verkeerd. |