Posted: Thu 18 Sep 2008, 22:19 Post subject: Nieuwe onderwerpen voor tips & tricks
Ik heb met veel plezier en sommige al met resultaat verbetering het verhaal over belichting gelezen. (sticky)
Ik wilde een pol starten met keuzes voor verdere onderwerpen.
Ik zet ze daarom maar even zo op een rijtje en misschien dat een moderator bij genoeg reacties de poll wilt maken/plaatsen.
Keuzes:
1 Hoe en wanneer gebruik je het beste schuil tenten, schuil doeken etc.
2 Rijstzakken, bonen zakken kopen of maken en welke soort wanneer.
3 Vogel trips, hoe bereid je je het beste voor en wat neem je mee etc.
4 Veel gebruikte photoshop correctie bewerkingen. Wanneer en hoe.
5 Hoe onderhoud en bescherm je het nodige dure glaswerk het beste.
Afijn gewoon wat onderwerpen eruit gegooid die me te binnen schieten als beginner. Ik hoop dat er mensen zijn met veel betere onderwerpen waarmee de gelouterde BP'er de Henk Schuurmannen of enigszins gevorderde BP'er verder mee kan helpen.
Posted: Fri 19 Sep 2008, 15:36 Post subject:
Ik kom niet met andere onderwerpen, maar een goed stuk over onderwerp 1 zou mij erg blij maken . _________________ 1D2N | 5D2 | 17-40 | 28-135 | 70-200 | 500 | 1.4x | 2.0x
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Fri 19 Sep 2008, 20:03 Post subject:
Workflow in ACR zit er in ieder geval aan te komen en daarop volgend de basis voor goede TIFF-jes en jpegs in Photoshop. Selectief bewerken is wat te uitgebreid voor een webartikel en is eigenlijk bijna nooit nodig als de foto goed genomen is met het nodige voorwerk.
De settings doen in ACR of Lightroom e.d. is eigenlijk al klaar. We moeten nog even de juiste formule vinden om het met een klein beetje leuke opmaak op BP en/of NP te zetten. Het is gewoon erg veel werk.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum