Posted: Wed 24 Sep 2008, 16:33 Post subject: Nikon Af-S 600mm f/4D IF - ED II . AF-S nikon 600mm f/4G ED
Beste mensen
Ik zit met een vraag met betrekking tot boven genoemde lenzen .
Wat is de reden dat de VR versie goedkoper is dan de oudere non Vr versie van boven genoemde lens . Door een vervelende leverings kwestie moest ik opzoek naar een andere nikon 600mm . En kwam tot mijn verbazing tot de ontdekking dat de non vr uitvoering € 600 duurder is dan de VR versie . wie kan mij uit de droom helpen . want het verbaast mij een beetje .
De spec van de VR versie zijn fraaier als die van de non VR . Wel is de niet Vr beduidend zwaarder dan de non VR uitvoering . Maar of dat nu de prijsverschil rechtvaardigt ? . En het gekke is , dat het over de lands grenzen overal het zelfde prijsbeeld heerst . tja ik mag een boon wezen als ik dit snap .
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 24 Sep 2008, 20:07 Post subject:
misschien zijn de kosten om hem te maken lager...
heb je het over dezelfde winkel? het kan zo maar zijn dat een winkel opeens gebruik maakt van een aanbieding van de importeur (of van een andere importeur, of een tussenhandel).
Zo heeft een fotowinkel hier in utecht opeens een aantal D300 voor zo'n 1250 euro. En is de prijs van een 8GB CF extreme van een hele schappelijke 80 euro in januari OMHOOG gegaan naar 90 euro (op internet doet ie nu 53 euro).
Nou of het een aanbieding betreft weet ik niet . De VR versie is moeilijk tot zeer moeilijk te verkrijgen . het prijs verschil geeft over een aantal fotozaken het zelfde prijsbeeld , En dat verbaast mij nog wel het meest .
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum