Posted: Fri 26 Sep 2008, 17:46 Post subject: teleconverter sony sal20tc
Ik ben in het bezit van een sony lens 70-200 2.8 en overweeg een teleconverter aan te schaffen.
Nu ben ik in het bezit van een kenko 1.5 teleplus mc dg converter,maar als ik deze gebruik is de autofocus lang zo snel niet meer en schokkerig.
Hunten wordt dat geloof ik genoemd
Heeft iemand ervaring met de sony converters?
en zo ja ,hebben die dat niet?
Deze zijn wel erg prijzig maar als het niet goed functioneerd is goedkoop ook duurkoop
ik overweeg de 2x uitvoering
De reden hiervoor is dat de tamron 200-500 die ik er nu naast heb wel zeeeeer traag focust,en ook eerst helemaal terug loopt als hij het niet direct scherp stelt.
andere lensen met ssm motor zijn er volgens mij niet voor sony
Alle advies is welkom
Met vriendelijke groet,
Michael _________________ nikon
Als je die sony 2x koopt en die gebruikt op je 200mm dan lever je twee stops in en heb je nog maar 400 mm. m.a.w. te weing mm, dus.
Als je de sony 2x wilt gebruiken op de tamron 200- 500mm dan werkt je AF niet meer.
De Sony converters zijn gewoon veel te duur.
De Kenko Pro 300 1.4 werkt trouwens uitstekend op de Sigma 500mm EX DG APO F4.5
Maar dan praat je weer over hele andere bedragen
Ze zijn dan misschien wat duur, kwaliteit is het wel, en daar kan Kenko of Soligor echt niet aan tippen. De scherpstelling werkt nog steeds heel snel en geruisloos door de SSM-motor.
Ik denk dat er maar een oplossing is voor dit probleem en dat is de converter gewoon eerst eens proberen.
Dat is voor mij denk ik de enige manier om er definitief achter te komen of dit voor mij de juiste oplossing is.
In ieder geval bedankt voor de reacties en adviezen,
Met vriendelijke groet,
Michael _________________ nikon
Gender: Male Age: 56 Joined: 25 Jan 2007 Posts: 118 Location: ridderkerk
Posted: Wed 01 Oct 2008, 21:34 Post subject:
ekim
wat ger m zegt klopt als een bus
de sony converter is gewoon het beste daar kan kenko of soligor niet aan tippen
de sony converter doet het perfekt op jouw combinatie , de sonyconverter ondersteunt SSM ( acht contacten )
je heb natuurlijk ook van sony de 300mm 2,8 SSM maar die is wel erg duur
binnenkort brengt sony een 70-400 SSM G lens uit , ook staat er volgend jaar wat glaspijpen op stapel , en sigma heeft ook lensen voor sony
ik zelf heb ook de A700 in combinatie met de 70/200 2,8
groet
gustav _________________ SONY A77
SONY A900
SONY 500MM F4 SSM G
SONY 300MM F2.8 SSM G
SONY 70-400 SSM G
Ben er inmiddels uit,en het is niet de goedkoopste oplossing geworden
Ik heb besloten voor een "nieuwe" lens te gaan ,en die kan ook altijd nog op de 1.4 converter nl de minolta 400mm f4.5 apo hs.
Ik heb hem nog niet binnen maar vol verwachting klopt mijn hart
iedereen bedankt voor het meedenken
Grt Michael _________________ nikon
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum