Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Thu 23 Oct 2008, 11:44 Post subject: Nieuwe camouflagetechnieken; field testers gevraagd!
Toen ik enige tijd geleden mijnheer de Haan zichzelf zag voortbewegen door een weiland in een rolstoel met een camouflage rollade over zich heen dacht ik: dat moet beter kunnen. Het is de ultieme droom van de natuurfotograaf om zich, zonder gezien te worden, in het veld te kunnen bewegen. Vogels en andere dieren blijken totaal niet bevreesd voor Konikpaarden. Koereigers en ander gevogelte zie je regelmatig op hun rug zitten of lopen er onderdoor. Wat is nu een betere oplossing dan deze Konikpaardvermomming? Naar een oplossing om de camera te bedienen wordt nog gezocht.
Voor Afrikagangers zijn we bezig met olifanten en nijlpaardenpakken.
Posted: Thu 23 Oct 2008, 11:56 Post subject:
Ik heb het laatst uitgeprobeerd, maar de vogels vlogen weg toen ik eraan kwam en kreeg sjans met een ander konikpaard ik houd het op mijn dennenaald vermomming. _________________ Natural Inspiration
Posted: Thu 23 Oct 2008, 12:04 Post subject:
Doodles wrote:
Lever je ze ook zonder hekwerk met prikkeldraad?
Konikpaarden zie je zelden zonder afrastering. Ik denk dat de vogels dat door zullen hebben.
Andrew George wrote:
Ik heb het laatst uitgeprobeerd, maar de vogels vlogen weg toen ik eraan kwam en kreeg sjans met een ander konikpaard ik houd het op mijn dennenaald vermomming.
Dat probleem hebben wij ook ondervonden met het eerste prototype. Daarom hebben we voor een mannelijke uitvoering gekozen. Onze eerste field tester ligt nog in het ziekenhuis met 37 hechtingen. _________________ Fotosloep.nl
Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Thu 23 Oct 2008, 16:58 Post subject:
Een kennis van mij (inmiddels is hij afgeschoten) had een mooi zelfgemaakt Wilde zwijnenpak. Het laatste plaatje dat hij schoot was een loop van een geweer _________________ Canon 7D - Sigma 120-300 2.8 +tc 1.4 - 2.0
Posted: Thu 23 Oct 2008, 17:45 Post subject:
Aaaaaaaah Han nog een keer vertellen dat jij in een vermomming van een schaap hebt rond gelopen (trouwens zijn daar foto's van)
De oplossing voor het laten klapperen van de sluiter is ook opgelost dat heet afstand bediening
Posted: Thu 23 Oct 2008, 18:56 Post subject:
Nu je over foto's begint, Ruud. Ik zie mezelf gerelmatig in vermomming voorbij komen op Nederpix, vooral vorige maand toen we de edelhertvermomming aan het testen waren op de Veluwe. _________________ Fotosloep.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum