Jaco Ottevanger wrote: |
Nou, in de meeste spiegelreflexcamera's zit nog een cropfactor. Die zit niet in de compactcamera's. Hierdoor wordt je telebereik nog iets groter.
Ik zou inderdaad zeggen... vergeet die converter, dan houd je weer wat geld over. Dat geld kun je mooi gebruiken voor een 50-500. Die is kwalitatief ietsje beter dan de 170-500... Verder succes met je keuze. Kijk ook goed naar de camera's. Ga niet blindelings af op die van je vriend. Camera's moet je goed in investeren, die kunnen een hele tijd mee. groet, Jaco |
Jaco Ottevanger wrote: |
Nou, in de meeste spiegelreflexcamera's zit nog een cropfactor. Die zit niet in de compactcamera's. Hierdoor wordt je telebereik nog iets groter.
Ik zou inderdaad zeggen... vergeet die converter, dan houd je weer wat geld over. Dat geld kun je mooi gebruiken voor een 50-500. Die is kwalitatief ietsje beter dan de 170-500... Verder succes met je keuze. Kijk ook goed naar de camera's. Ga niet blindelings af op die van je vriend. Camera's moet je goed in investeren, die kunnen een hele tijd mee. groet, Jaco |
Quote: |
wat betreft de lens
je zegt liever een 50-500 dan 170-500 maar ik fotografeer altijd op 500mm waarom zou ik dan die 50-120mm gedeelte willen? als ik daar ook nog eens meer voor moet betalen? |
Mies wrote: | ||
Het blijkt dat de 50-500 scherper is op het laatste stuk (450-500mm) Dat is ook de enige reden waarom hij jou wordt aangeraden en waarschijnlijk ook iets duurder is. Er zijn diverse cropfactoren in de markt: Canon 1,6 Nikon 1,5 Olympus 2,0 Hierbij hebben de bovenste twee merken het grootste aanbod aan lenzen (eigen merk en derden) op telegebied. Kijk voor de keuze van de camera niet alleen naar pixels en cropfactor maar ook naar de andere prestaties: snelheid (beeldjes per seconde), buffergrootte (hoeveel opnamen achter elkaar kan ik maken in RAW), ISOprestaties (hoe veel ruis is zichtbaar bij hogere ISOinstelling), baterijprestatie (hoeveel opnamen kan ik maken met één accu), bedieningsgemak (welke ligt fijn in de hand en heeft de duidelijkse menustructuur), sensorreiniging (wel of niet), materiaal body (metaal/plastic), etc. Voor vogelfotografie is vooral snelheid belangrijk, zowel van de camera als instelling (dus hoge isomogelijkheid)! Michel |
Nagtie wrote: |
De sigma lenzen spelen vals. We zeggen tegen de camera dat het 5.6 is, terwijl het 6.5 is. Daardoor werkt die wel. Met een converter heb je grote kans dat je lens gaat hunten, en dat die dus niet scherp steld. Wat je kan proberen is een kenko converter, die geven nl geen informatie door. Maar denk dat je met een 6.5 lens echt kwaliteit gaat inleveren. |