Quote: |
Canon-objectieven om je oren vliegen... |
dopey wrote: |
De link van kashmar geeft eigenlijk al het antwoord, deze ring is om nikon lenzen op een canon body te zetten.
Ergo. dan blijven er canon lenzen over en zijn er nikon lenzen tekort. Niet geremd door enige kennis, lijkt het mij dat er wel een reden zal zijn dat al die canon eigenaren op een nikon lens overstappen. (ik kon het niet laten om in te koppen) Gr.Ron |
Van horen zeggen ( correct me if I'm wrong ! ): Het schijnt dat de groothoeklenzen van Canon niet helemaal top zijn. Die van Nikon zijn dat wel. ( 17-35 en 14-24 ) Daarom zijn er een aantal Canon landschaps-fotografen die met Nikon lenzen werken. Ook de Nikon 200-400 f4 VR schijnt door Canonisten gebruikt te worden. Misschien moeten wij Nikonians maar eens met Canon telelenzen gaan werken. Dat scheelt behoorlijk bij je bank afschrijvingen. grt Ad |
Doodles wrote: |
Makkelijk om sportief te zijn: dat er zoveel Canon lenzen op Marktplaats staan komt puur door het enorm grote aantal gebruikers van dat merk. Naar Nikon gebruikers is het net als naar Praktica gebruikers gewoon wat beter zoeken. ![]() |
peter wijn wrote: |
ik ben nog op zoek naar een 20 jaar oude 50mm F1,8 FD lens om als macro voorzetlens gebruiken (het mag ook de 25 jaar oude voorganger van de fd-lens zijn, die met 55mm filter vatting). |
Van horen zeggen ( correct me if I'm wrong ! ):
Het schijnt dat de groothoeklenzen van Canon niet helemaal top zijn. Die van Nikon zijn dat wel. ( 17-35 en 14-24 ) Daarom zijn er een aantal Canon landschaps-fotografen die met Nikon lenzen werken. |