Gender: Male Age: 51 Joined: 20 May 2006 Posts: 262 Location: Weert
Posted: Sun 16 Nov 2008, 12:17 Post subject: Mac/ Laptop voor fotos?
Hallo
Heeft iem ervaring met goede laptops met mooie beeldscherm voor fotografie?
Niet zo zeer voor fotobewerking of is het zo dat je met de huidige laptops
ook al goede fotobewerking kunt doen?
Mijn eigen laptop is al 6 jaar oud ,was instappers model dus ik weet niet wat er nu allemaal op
de markt is.
Iem ervaring met Apple Mac boof of een Sony Vaio?
Gender: Male Age: 54 Joined: 28 May 2006 Posts: 53 Location: enschede
Posted: Sun 16 Nov 2008, 12:53 Post subject:
Wat heb je zelf al uit gezocht moet de laptop licht zijn?
Gebruik je zware photoshop programma's ?
Neem je de laptop vaak mee of blijft hij gewoon thuis staan?
Op een Macbook kun je al goed foto's bewerken en apeture werkt helemaal super. _________________ Nikon d200 lens nikkor 18-200 f3.5-5,6G if ed vr,Sigma 50-500mm F4-6.3 EX APO Nikon, Sigma 500mm/f4,5, Nikon 1,4 tc
Posted: Sun 16 Nov 2008, 13:05 Post subject:
de programma's draaien allemaal wel, ik heb een simpel 1.6ghz 2gb laptop, maar je beeldscherm is eigenlijk altijd het probleem. Ik doet het wel op mijn laptop, want ik heb niks beters!
Maar het probleem van die schermen is dat je hem steeds anders insteld, en als die een cm meer naar acher staat is je scherm gelijk donkerder of lichter.
ik weet niet hoe mac dit doet, maar volgens mij zijn die iets beter! _________________ Canon 350D- BG E3 grip - Sigma 70-200 F2.8 EX DG - Canon 50 F1.8 - Canon 18-55mm Tamron 28-75mm F2.8 - Canon 35-105- manfrotto 680B+234RC kop-
en nog een tas vol met rommel die ik ook gebruik!
Gender: Male Age: 51 Joined: 20 May 2006 Posts: 262 Location: Weert
Posted: Sun 16 Nov 2008, 16:37 Post subject:
Het komt er op neer dat onze 5 jaar oude Sky van de Dixon vervangen moet worden..
Voor fotobewerking voldoet mijn mooi Eizo 22 inch scherm, kan ik iedereen aanraden!
Dus ik wil mooi compacte laptop hebben van zeg 13 inch ofzo waar ook fotos op kunnen en mooi te bekijken er op zijn en de laptop mag compact en stevig zijn! Ook voor op reis etc en bij fotosafari in buitenland
Dacht zelf aan een MacBook! Misschien is een Sony Vaio ook goed.
De prijs is geen beperkende factor.
Zijn er mensen hier met een Mac Book?
Posted: Sun 16 Nov 2008, 21:09 Post subject:
Hi Jeroen,
toevallig heb ik ervaring met beide merken. Mijn huisgenoot heeft een Sony Vaio en zelf heb ik een macbook pro (intel 1ste versie). Ik kan van beide niet zeggen dat de schermen ideaal zijn voor fotobewerking. Beide monitoren zijn niet optimaal te calibreren zoals bv mijn Apple Cinema Display. Maar als het om werken gaat met fotoprogramma's zoals Aperture en PS, dan is de mac superieur boven de vaio. Helaas zijn de nieuwe versies macbooks met reflecterend scherm en niet meer de mat zoals ik hem heb, maar ik heb weinig echt critische raporten gelezen. Nee het is niet optimaal, maar ook weer niet onoverkomelijk.
Als je nog wat wilt weten, dan mail je me maar ff.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum