Posted: Sun 05 Oct 2008, 17:00 Post subject: Lesbos....juni?
Ik vraag me af of het wel zin heeft om volgend jaar in juni naar Lesbos te gaan voor vogelfotografie? Of juist eind april / begin mei. Want in deze periode is daar veel minder toeristen dan in juni?
Welke bestemmingen in Lesbos zijn erg goed voor vogelfotografie? En zijn vele appartementen open?
Ik zoek ook naar meer informatie over vogels en accomodaties in Lesbos. En ook naar aankomst en vertrekdatums t.b.v. vliegreis.
Gender: Male Age: 73 Joined: 06 Jan 2007 Posts: 218 Location: Nederland
Posted: Sun 05 Oct 2008, 17:55 Post subject:
Hallo Henri, dit is een Vogelfoto site, geen reisbureau. Geintje...
Tip: Kijk eens via de zoekoptie bij plaats Lesbos. Daar kun je al heel wat info uithalen. Welke vogels, waar, welk tijdstip van het jaar de foto's gemaakt zijn, etc etc. Zo kom je al een heel eind verder. Groeten Rob _________________ Canon
Gender: Male Age: 41 Joined: 18 Jan 2004 Posts: 91 Location: Tilburg
Posted: Sun 05 Oct 2008, 18:23 Post subject:
Hoi Henri,
Hierbij de nodige info op mijn site:
http://www.nature-image.nl/page3.html
Als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel.
Juni kan opzich nog best goed zijn.
Mvg,
Paul _________________ Canon Eos Mark 1D IV en Canon Eos 5D Mark II met de lensen: Canon 500mm F/4.0 en de Canon 300mm F/4.5 L IS , en de converters: Canon ef 1.4x II en 2x II extender.
Posted: Mon 24 Nov 2008, 19:54 Post subject:
Hoi,
Ik ben zelf eind mei geweest en dan staat alles in bloei, maar het was s'avonds wel erg koud dus ik zou zeker niet in april gaan want dan is het s'avonds nog erg koud op de terasjes en s'ochtends ook als je vogels aan het fotograferen bent.
Het is trouwens een geweldige bestemming met erg mooie vogels en super aardige mensen.
Wij zijn in appartement Harris geweest, prima en het kosttte slechts 370 euro voor 2 weken!
groetjes
Martine _________________ Canon D20
Canon D30
Canon 100-400
Canon 17 85
Tamron 180 macro
Gender: Male Age: 41 Joined: 18 Jan 2004 Posts: 91 Location: Tilburg
Posted: Mon 24 Nov 2008, 20:19 Post subject:
Eind April begin mei blijft het beste voor de vogels, Juni is leuker voor Libellen, Vlinders enz.
De beste plekken om te zitten zijn onder andere Skalla Kalloni en Petra, Bij kalloni heb je de zoutpannen en het inland lake rond Petra zit je al sneller tussen de berg/rotsvogels.
Ik zelf zat altijd in Victor 1 in kalloni.
Mvg,
Paul _________________ Canon Eos Mark 1D IV en Canon Eos 5D Mark II met de lensen: Canon 500mm F/4.0 en de Canon 300mm F/4.5 L IS , en de converters: Canon ef 1.4x II en 2x II extender.
Gender: Male Age: 60 Joined: 18 Jan 2006 Posts: 159 Location: oudenbosch
Posted: Mon 24 Nov 2008, 23:06 Post subject:
MARTINE ZEGT :Wij zijn in appartement Harris geweest, prima en het kosttte slechts 370 euro voor 2 weken!
zeg martine bij welk reisbureau hen je die geboekt?
groeten john _________________ canon camera,s en canon glaswerk
lenzen en ook de 1.4 en 2.0 covertor van canon.en nog wat tussenringen en statieven.
Posted: Mon 24 Nov 2008, 23:40 Post subject:
Bij Sunweb.
Het was een prima appartement.
Vlakbij heb ik nog een steenuiltje kunnen fotograferen.
In een half uurtje rij je met de brommer naar de zoutvlakte waar oa flamingo's zitten. _________________ Canon D20
Canon D30
Canon 100-400
Canon 17 85
Tamron 180 macro
Gender: Male Age: 60 Joined: 18 Jan 2006 Posts: 159 Location: oudenbosch
Posted: Tue 25 Nov 2008, 14:31 Post subject:
nog bedankt voor de info martine.
groeten john _________________ canon camera,s en canon glaswerk
lenzen en ook de 1.4 en 2.0 covertor van canon.en nog wat tussenringen en statieven.
Posted: Tue 25 Nov 2008, 22:19 Post subject: Lesbos
De Lesbos koorts laait weer op lees ik in dit bericht. De beste vogeltijd is inderdaad eind april begin mei maar wel weers afhankelijk. Begin mei zijn de meeste vogels terug zoals Bijeneter en Zwartkopgors. Andere zijn dan al weer doorgetrokken zoals Roodkeelpieper en Purperreiger. Begin juni is een goede tijd voor de doortrek van de Rose Spreeuw. Wij zitten zelf altijd de gehele maand mei op Lesbos in app. Panselinos in Molivos. Erg mooi voor bergsoorten en ik bezit er een vaste schuilhut bij een waterplasje in de bergen. Begin volgend jaar wil ik nog een Lesbos bijeenkomst organiseren waar Paul wellicht ook weer aan deel zal willen nemen? (Paul is zeer divers bezig daar en komt er net als ik al jaren achtereen.) Op die bijeenkomst kun je alle info krijgen over leuke trips, vogellokaties, goedkope autohuur, boottochtjes naar Geelpootmeeuwen enz. Tzt maak ik dat nog wel bekend.
Voor verdere info zie bv mijn website: www.erwinvanlaar.nl onder Reizen, verslag Lesbos met vele leuke foto's.
Hartelijke groet,
Erwin van Laar
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum