culoken wrote: |
Hallo.
Met jouw budget zeker gaan voor de 300f4 IS USM met extender 1.4X van Canon. Met deze combinatie bekom je 420f5.6. Dus behoud je de AF en IS. De 400f 5.6 is een heel scherpe lens maar zonder IS.En met een extender van1.4X ben je de AF kwijt. Succes . |
Quote: |
een diafragma van 6.3 wat een probleem is omdat de eos tot 5D een diafragma nodig heeft van 5.6 om scherp te stellen, met trucjes kan die dat toch maar dat moet haast wel ten kosten gaan van de kwaliteit van de lens, of is dit niet waar? |
Nagtie wrote: |
Maar het nadeel in mijn ogen is dat de 300 weinig verschil in brandpunt geeft!
En kan ik stellen dat de 300F4 met TC dezelfde kwaliteit geeft als de 100-400? Groet Niels |
Nagtie wrote: |
omdat ook een onafhankelijke test niet zo heel onafhankelijk is.
Uiteraard ga ik naar een goede foto speciaal zaak, alleen weet ik hier in Utrecht geen grote winkels! Nadeel is ook dat die fotospeciaalzaken vaak wat duurder zijn, dan het internet. En ik wil de hard werkende winkel bediende niet alleen maar tijd in mij laten steken terwijl ik niks koop! Ik ga nu maar hard aan het sparen, en denk dat de 300 op jullie advies dan ws toch de beste is, voor het zoomwerk kan ik natuurlijk de 70-200 met extender blijven gebruiken! Groet Niels |