Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Wimberley Design Gimble Head
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Sat 27 Dec 2008, 12:17    Post subject:
Ook heel veel plezier met deze Jobu Pjotr...

tis gewoon heel degelijk spul... Wink
Back to top
Reply with quote

adjuh

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Sat 27 Dec 2008, 16:02    Post subject:
Ik ben net bij onze mede Birdpixer Rob Scholten geweest ( www.lowlandphotoservice.nl ) en heb daar de Jobu JR.2 Kit gekocht. Deze voldoet aan mijn eisen. Maar ik heb ook even met de Jobu BGW-pro gespeeld. WAUW!! Dat doet dus echt niet onder voor een Wimberley! Erug mooi spul!

grtz
Ad

Huib Tom

PostPosted: Mon 29 Dec 2008, 16:55    Post subject:
Hoewel niet echt ontevreden over mijn manfrotto schommelkop ook een tijdje lopen dubben over wimberley of variant. Doorslag gevende reden was dat je bij de manfrotto drie knoppen moet stellen en bij de wimberley afgeleide types twee, die ook nog eens aan dezelfde kant zitten.

Uiteindelijk bleven er twee optisch over. De wimberley II of Gimbal Heads van Jobu.

Om de twijfel weg te nemen vandaag naar Oosterhout gereden en beide stevig aan de tand gevoeld.

Het is de Wimberley geworden.

Alles liep net iets soepeler en knoppen op 1 lijn (bij jobu aan de zijkant en bovenop).

Doorslaggevend was echter het beetje speling wat ik voelde als je de onderste knop (voor horizontaal bewegen) los draaide. Bij de wimberley viel er geen enkele speling te constateren bij het uiterst losdraaien van beide knoppen.

Daarnaast vond ik de lock functie wat overbodig en een extra punt van slijtage gevoelig. Als je de zaak vastzet met de knoppen dan zit er sowieso geen beweging in.

Bij de manfrotto heb ik de boel altijd los staan en gooi de hele handel over mijn schouder bij het struinen. Zo zoekt alles zijn eigen weg zonder weerstand.

Er stond ook een Jobu Gimbal Head BWG Heavy Duty opgesteld en als ik zou moeten kiezen tussen de pro en deze dan ging ik voor de BWG HD. Geen overbodige toeters en bellen, en qua prijs(399) echt concurrerend te noemen.

Om de Pro nu een concurrent te noemen van de WB II. Ik zou het niet hardop durven roepen. Voor nog geen 75 meer (andere aanbieders) vind ik de WB beter.

Het was geen makkelijke keuze en omdat er ook nog eens een Dietmar Nill schommelkop stond…

Knopen moet je doorhakken en mijn ranking ziet er zo uit., gebaseerd in de volgorde degelijkheid, gebruikers gemak en prijs

1. Dietmar Nill (wint het qua degelijkheid. Gebruikersgemak iets minder)
2. Wimberley II 200 (combi van degelijkheid en gebruikersgemak)
3. BWG Heavy Duty (degelijk en prijstechnisch echt concurrerend)
4. Jobu Pro (ziet er degelijk uit maar vind dat er van speling in deze prijsklasse geen sprake mag zijn.)

Wellicht is het exemplaar wat op het feisol statief stond en waar ik aan heb lopen rukken een uitzonderring.

Neem er in mee dat alles subjectief is en zie het als een tip. Als je van plan bent om een dergelijk bedrag uit te geven met zo’n klein verschil tussen de Jobu Pro en de Wimberley dan kan het zeker geen kwaad om ze naast elkaar aan de tand te voelen.
Back to top
Reply with quote

Rene de Heer

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Mon 29 Dec 2008, 19:50    Post subject:
Voor zuinige nederlanders het volgende: met de huidige koers euro/sterling is het wellicht mogelijk om foto apparatuur goedkoper in de UK aan te schaffen......

Bijvoorbeeld:
Jobu Black Widow kost in Nederland EURO 399, in de UK kost deze STG 299, de tegenwaarde in EURO's is ongeveer EURO 305!

Als iemand intersse heeft en geen haast heeft dan wil ik best helpen. Ik ben regelmatig in Nederland voor zaken en kan dan het een en ander meenemen.

Rene de Heer
London
Sony 24-105mm F4.0
Sony 70-200 F2.8 G Master
Sony 1.4 converter
Sony G 12-24 F4
Sony 100-400 F5.6
Sigma 150-600mm S F5.6-6.3
Back to top
Reply with quote

Huib Tom

PostPosted: Mon 29 Dec 2008, 20:19    Post subject:
[quote="Rene de Heer"]Voor zuinige nederlanders het volgende: met de huidige koers euro/sterling is het wellicht mogelijk om foto apparatuur goedkoper in de UK aan te schaffen......

Bijvoorbeeld:
Jobu Black Widow kost in Nederland EURO 399, in de UK kost deze STG 299, de tegenwaarde in EURO's is ongeveer EURO 305!

Als iemand intersse heeft en geen haast heeft dan wil ik best helpen. Ik ben regelmatig in Nederland voor zaken en kan dan het een en ander meenemen.

Rene de Heer
London[/quote]

Is inderdaad de moeite waard. Heb nog even naar de Wimberley gekeken maar dat in met verzendkosten niet de moeite waard.

Of heb ik verkeerd gekeken.

Andere producten zijn zeker winstgevend en met EU dekking. Voor meer info

http://www.graysofwestminster.co.uk/products/digital.php

http://www.jessops.com/online.store/Products/Search.html

http://www.warehouseexpress.com/product/default.aspx?sku=1029746

En alles met EU garantie!
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

PostPosted: Mon 29 Dec 2008, 20:28    Post subject:
Als je voor € 90 verschil naar the Uk moet gaan . Heb je een probleem . of je hebt geen geld of je bent een kruimel snoeper .
de service die Rob scholten biedt is heel erg goed . En mocht je problemen hebben met je product dan heb die € 90 HEEL snel terug verdient . En kan het UK shoppen wel eens erg duur uitpakken . wees je daar wel goed van bewust . De goede intenties van Renee niet ter dicussie stellende .
Back to top
Reply with quote

Rene de Heer

PostPosted: Mon 29 Dec 2008, 20:34    Post subject:
Alles heeft, naar mijn weten, een europese garantie, dus een Canon gekocht in de UK kan onder garantie in Nederland gerepareerd worden.

De prijsverschillen zijn zeer aantrekkelijk, goede zaken om het een en ander aan te schaffen in de UK zijn:
Mifsuds
Warehouse express

Rene de Heer
Sony 24-105mm F4.0
Sony 1.4 converter
Sony G 12-24 F4
Sony 100-400 F5.6
Back to top
Reply with quote

Huib Tom

PostPosted: Mon 29 Dec 2008, 22:51    Post subject:
@leo

Geen geld of wat jij noemt een kruimelsnoeper.. Allereerst doe ik mijn inkopen niet standaard in de UK maar als het voordeel kan opleveren zie ik niet waarom het niet te doen. Zeker niet als het gaat om een stuk ijzer. Ik voel me derhalve neit aangesproken maar je trekt aardig van leer als iemand wat geld probeert uit te sparen.

Komt nog bij dat de lage dollar/pond ik niet direct in het voordeel van de consument zie. Ik betaalde voor de wimberley 599 euro. Dus vul het maar in Leo!!!

Maak me ook nog eens duidelijk wat voor service en after sales je moet leveren op een top product als een Wimberley kop.

Vind dat je je snavel even dicht moet houden om direct van leer te trekken en het voordelig kopen als te koppelern aan geen geld enz..

In ieder geval mag ik concluderen dat jij een commentator bent zonder foto's.

Dus moet ik dan ook zeggen dat je iemand met een probleem bent die of geen camera heeft of een kruimelaar is????
Back to top
Reply with quote

Rob Scholten

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 30 Dec 2008, 0:12    Post subject:
Even wat kanttekeningen bij het gestelde:
1)degene die ze aanbiedt rekent nog 1 GBP is 1,50 Euro
prijzen zullen dus binnenkort aangepast worden.
2)verzendkosten
3)voor een particulier gelden wat hogere omrekenkoersen bij de bank
4)huidige prijs in Nederland is Euro 349,00 i.p.v. Euro 399,00

Voelde me geroepen om even te reageren.

Met vriendelijke groet,
Rob Scholten

Last edited by Rob Scholten on Sat 03 Jan 2009, 11:15; edited 4 times in total
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

PostPosted: Tue 30 Dec 2008, 9:24    Post subject:
Hoi Huib Tom

volgens mij voel jij aan gesproken of vergis ik mij ? Ik viel en val ook niemand aan , Zie daar ook geen reden toe . waarom zou ik ?
Dat ik nog geen foto,s heb geplaats heeft alles met tijd te maken niets met geld . Maar dat laten we maar zo . Maak je over mijn foto uitrusting en geld geen zorgen . Neem van mij aan dat dat meer dan prima in orde is .

groetjes
@leo
Back to top
Reply with quote

Rene de Heer

PostPosted: Tue 30 Dec 2008, 9:26    Post subject:
De informatie die jij geeft is niet correct:

1)wisselkoersen veranderen per dag en jouw wisselkoers klopt is zn geheel niet. Op dit moment brengt men bijvoorbeeld via een VISA creditcard voor EURO 89 ongeveer STG 88 in rekening, dus 1 op 1

2)ER is binnnen de EU geen SPRAKE van invoerrechten.

3) BTW is ook niet van toepassing binnen de EU

4) Verzendkosten, dat klopt

5) Huidihe prijs is STG 299 is EURO 307

hartelijke groeten

Rene de Heer
werkzaam als Foreign Exchange Marketing manager in London
Wink
Sony 24-105mm F4.0
Sony 1.4 converter
Sony G 12-24 F4
Sony 100-400 F5.6

Last edited by Rene de Heer on Tue 30 Dec 2008, 16:55; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Huib Tom

PostPosted: Tue 30 Dec 2008, 9:26    Post subject:
Ik weet niet hoe je aan 1.50 euro komt t.a.v. de pond. Als internationaal inkoper zou ik dan toch even de wisselkoers in de gaten houden.

Zelf heb ik aankopen gedaan via mijn paypall en creditcard in de UK. Ik betaal in ieder geval een heel andere koers.

Ook koop ik met grote regelmaat spullen in de US enz..

Als je het grote prijs verschil ziet van bv een 500mm VR dan zou ik het geen kruimelwerk meer noemen.

Verder is er vrije handel in de EU landen Ik begrijp niets van invoerrechten en het btw verhaal als het een particuliere aankoop betreft.

Ik zie teweinig prijsdalingen en de handel profiteert lekker van de stevige euro. Mag van mij maar nu internet de wereld een stuk kleiner maakt doe ik daar mijn voordeel mee.
Back to top
Reply with quote

Huib Tom

PostPosted: Tue 30 Dec 2008, 9:31    Post subject:
[quote="Leo"]Hoi Huib Tom

volgens mij voel jij aan gesproken of vergis ik mij ? Ik viel en val ook niemand aan , Zie daar ook geen reden toe . waarom zou ik ?
Dat ik nog geen foto,s heb geplaats heeft alles met tijd te maken niets met geld . Maar dat laten we maar zo . Maak je over mijn foto uitrusting en geld geen zorgen . Neem van mij aan dat dat meer dan prima in orde is .

groetjes
@leo[/quote]

fijn dat te vernemen leo :)
Back to top
Reply with quote

Gert-Jan

PostPosted: Tue 30 Dec 2008, 10:01    Post subject:
leuke foto van de blauwborst . keertje gaan foto,s maken ?
Very Happy . Nog de mooi 2009 toe gewenst Laughing

Groetjes
@leo
Back to top
Reply with quote

Rob Scholten

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 30 Dec 2008, 18:39    Post subject:
Beste Huib,

wat ik probeerde duidelijk te maken was, dat degene die ze in de UK aanbiedt, ze enkele maanden geleden tegen deze koers heeft gekocht.

Groet Rob
Reply with quote

Gert-Jan

PostPosted: Tue 30 Dec 2008, 22:32    Post subject:
Het pond sterling zit nu onder de € 1 . Maar de profisie niet .
had van de week een laten we zeggen leuke bestelling in the Uk
uitstaan zag vandaag de afschrijving en die was € 250 meer dan wisselkoers.nl uit had gerekend . Ik de postbank gebeld en om uitleg gevraagd hoe dat kon . waar hem dat verschil in zat .
antwoord was dat ieder zijn eigen manier van rekenen had . tja dan ben je uit gekletst , en dat ben ik niet gauw . Maar jammer is wel .
Back to top
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum