Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Fotografieplek bij het lauwersmeer

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message
PostPosted: Fri 30 Jan 2009, 18:08    Post subject: Fotografieplek bij het lauwersmeer
Hallo,

ik ga over twee weken op vakantie naar Lauwersoog (landal greenparks) nou vroeg ik me af, waar ik daar een beetje mooie plekken heb om te fotograferen. Zijn er bijvoorbeeld kijkhutten die aan te raden zijn,

groeten, Nathan Vink

Ron van Elst

PostPosted: Fri 30 Jan 2009, 18:34    Post subject: Lauwersmeer
Hoi Nathan,

Jazeker. Aan de lauwersoog kant heb je de kijkhut bij het Jaap Deensgat (hut Schildhoek). Hier wel s'middags zon tegen. Fotograferen hiervandaan is mogelijk, maar het water is iets verder weg. Check in ieder geval de plasjes die je passeert op weg naar deze hut. (Als er tenminste geen ijs ligt). Verder kan je helemaal rond het lauwersmeer. Aan de westkant heb je het dorpje Ezumakeeg. Achter het dorpje en achter de dijk ligt nog een kijkhut: De Sylkajut. Een mooie kleine ronde hut, waar ik in het verleden hele mooie foto's heb kunnen schieten. Vorig jaar was het water echter door droogte van het voorjaar ook op redelijke afstand. Of je er in deze periode veel anders dan ganzen kunt vinden weet ik eigenlijk niet. Ook hier is het water vrij ondiep en bevriest dus snel.

Verder kun je ook naar lauwersoog haven, daar is altijd wel wat leuks te zien. Je kunt aan twee kanten van de haven komen, rij in ieder geval rechtsom en volg de weg. Deze loopt dood aan het haveneind. Hier kan je wellicht leuke vogels scoren op het laatste stuk dijk en in het zeewater van de waddenzee.

Ook de struiken langs het fietspad vanaf lauwersoog richting het zuiden moeten genoeg vogels opleveren denk ik.

Verder is het de moeite waard om eens te kijken bij de afvaartpier naar Ameland bij het dorpje Holwerd. Daar altijd wel vogels te zien.

Kijk ook hier eens

http://www.lauwersmeer.org/
http://www.lauwersmeer.com/

Veel plezier!
[/url]

http://www.shutterstock.com/g/ronvanelst

Last edited by Ron van Elst on Fri 30 Jan 2009, 21:30; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

meesternathan

PostPosted: Fri 30 Jan 2009, 18:52    Post subject:
Hallo Ron,

hartelijk dank voor de informatie, geweldig. Gelijk een kaartje erbij. Ik ben zeer benieuwd naar het gebied, ben er nog nooit geweest.

groeten, Nathan Vink

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

Post new topic   Reply to topic
Page 1 of 1

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum