Posted: Sat 07 Feb 2009, 11:23 Post subject: vliegbeelden; scherpstelling 40D minder accuraat dan 20D ?
Sinds een tijdje is de 40D mijn hoofdcamera. Bij het maken van vliegbeelden (zeker wanneer er nog dingen op de achtergrond aanwezig zijn) heb ik het gevoel dat ik percentueel meer niet tot net niet scherpe foto's heb als met de 20D. Ik moet het nog eens uitproberen met wisselend de 20D en de 40D erachter (maar moet de situatie zich wel voordoen natuurlijk) om te zien of mijn gevoel klopt.
Daarom tot die tijd: iemand een gelijke ervaring ? _________________ Karel Mauer
Canon spullen
Ik heb precies dezelfde ervaring als jij en heb de camera daarom naar ETB in Roosendaal gestuurd. Daar is de camers kennelijk bijgesteld (adjustment AF-System) en sindsdien doet ie het prima.
Groet, Jan Sleurink _________________ Canon EOS 7D
500mm/4.0
1.4x ext.
Gender: Male Age: 48 Joined: 22 May 2007 Posts: 41 Location: Best
Posted: Sat 07 Feb 2009, 12:06 Post subject:
Ik had ook exact het zelfde probleem, en 1x weggebracht maar het was niet opgelost. Ben toen overgegaan op een andere camera.
Gr,
marc _________________ Canon 7D / Mark IV - Canon EF 500mm F 4.0L USM IS II - Canon extender 1.4*III
Dank jullie, Jan en Marc.
Maar verder niemand ? Zal dan wel niet aan het type liggen, maar aan dit exemplaar. Zal 'm maar eens opsturen dan. _________________ Karel Mauer
Canon spullen
Ook ik heb dezelfde ervaring, maar ben ondertussen overgestapt op het grote broertje dus gebruik ik de 40D niet meer voor vluchtbeelden. Binnenkort gaan zowel de 20D (kapotte sluiter) als de 40D (matige autofocus bij al servo) richting etbass. De 20D blijft imho een hele goede camera, ondanks dat het al een relatief oud beestje is.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum