Tja, dat is smaak gevoelig. Canvasprint is je foto afgedrukt op Canvas, dus op een soort schilderslinnen.
Profprint en presprint zijn beide afdrukken op fotopapier. Het verschil is dat presprint vaste maten betreft (en daarom goedkoper is) en niet opgeplakt of gelamineerd kan worden.
Profprint kan ik elk gewenst formaat tot op de mm en kan opgeplakt worden en gelamineerd.
Qua smaak gaat het dus tussen canvas en fotopapier en die keuze kun jij alleen maken.
Gender: Male Age: 52 Joined: 01 Jun 2005 Posts: 227 Location: Vorden
Posted: Tue 10 Feb 2009, 20:19 Post subject:
http://www.birdpix.nl/album_page.php?pic_id=139483 heb ik op een formaat van 90 x 160 cm op canvas bij ons thuis aan de muur hangen. Geprint bij herinneringenoplinnen.nl. Standaardmaten, dus ging er boven en onder een strookje vanaf. Ben er erg blij mee. _________________ Canon & Apple
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 11 Feb 2009, 10:51 Post subject:
digidaan wrote:
... Het verschil is dat presprint vaste maten betreft (en daarom goedkoper is) en niet opgeplakt of gelamineerd kan worden....
hu? kun je het niet opplakken? zeker weten daan?
ik heb simpele fuji-prints aan de muur (in lijst en passepartout) opgeplakt op ca 1 mm dik plasticachtig spul. Bij een lijstenmaker laten doen. geen bobbels.
(edit, misschien is dat spul wel dikker?)
Last edited by peter wijn on Wed 11 Feb 2009, 11:00; edited 1 time in total
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Wed 11 Feb 2009, 12:55 Post subject:
mijn moeder vindt canvas het mooist voor aan de muur...maar ja...t blijft een kwestie van smaak Hendrik-Jan...ik zelf vind een wat strakkere foto mooier..
groet,
Peter _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum