Posted: Tue 10 Feb 2009, 19:54 Post subject: schuiltentjes
hallo allemaal
ik ben aan het denken om een schuiltentje te kopen, ik wil er zelf niet al te veel geld aan uitgeven. ik heb op internet 2 tentjes gevonden en misschien heeft 1 van jullie er wel ervaring mee.
het gaat om de:
Schuiltent Buteo
€ 89,95
of
Schuiltent Brenner Birdwatching
€ 99,00
is dit een kwaliteit tentje? en moet je hier bij ook haringen gebruiken om hem vast te zetten.
of is er een betere schuiltent te koop?
wat ik aan het denken was mag je zoiets ook overal neer zetten. niet dat er gasten na je toe komen en zeggen dat je aan het camperen bent en dat je nog een prent aan je broek heb hangen.
want ik weet in de viswereld heb je een overwarp en dit mag niet overal.en in een overwarp zit ook geen plastic onder grond in.
Gender: Male Age: 51 Joined: 16 Feb 2006 Posts: 102 Location: Nunspeet
Posted: Tue 10 Feb 2009, 21:07 Post subject:
De overwrap op zich is niet verboden, maar er de nacht in doorbrengen is verboden. Dat wil zeggen buiten daarvoor bestemde terreinen. Het valt dan namelijk onder recreatie. En dat mag weer niet.
Vwb de Brenner..... ik heb er inmiddels twee versleten en koop geen nieuwe meer. De ritsen zijn kwetsbaar en gaan snel kapot.
Met de Buteo heb ik zelf geen ervaring, maar het lensgat schijnt niet op de goede hoogte te zitten.
Zelf gebruik ik geen tent meer. Ik maak zelf een schuiltent van plaatselijk natuurlijk materiaal of gebruik een camodoek.
Posted: Wed 11 Feb 2009, 15:09 Post subject: schuiltent
hallo
edwin bedankt voor je reactie, ik denk zo wie zo dat jij zoiets vaker doet dan ik.
ik wil hem zelf graag gebruiken voor een enkele keer.
al zag ik op de konijnenberg site nog een tentje staan.
Posted: Wed 11 Feb 2009, 15:15 Post subject:
Er staat bij "Let op dit is een accesoire voor de tent. "
Het is dus geen tent zelf. _________________ Canon EOS 1D Mark IV | 40D | EF 500mm F4 L IS USM | EF 300mm F4 L IS USM | EF 24-105 F4 L IS USM | EF 1.4xII TC | Gitzo GT3530LS + Wimberley WH-200 II
Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Wed 11 Feb 2009, 15:17 Post subject:
De Buteo is prima voor kort gebruik, dus als je 's ochtends je tentje meeneemt en opzet en 's middags weer meeneemt.
Wil je hem langer laten staan, denk dan aan natuurlijke materialen en een camodiek zoals Edwin, of een steviger model tent zoals de Doghouse. Ik heb de Doghouse en zet en bind die stevig vast, doe er zwart plastic over tegen de regen en daarover een camonet tegen de glans. Houdt prima en heeft weinig te lijden.
Gender: Male Age: 31 Joined: 21 Jan 2008 Posts: 107 Location: Bergen
Posted: Wed 11 Feb 2009, 17:18 Post subject:
Ik heb de buteo, nog niet veel gebruikt, maar ben er erg tevreden over. Inderdaad niet echt geschikt om heel lang in te zitten en ik weet niet of dat van dat lensgat waar is, want ik ben sowieso kleiner, omdat ik nog niet volwassen ben _________________ Canon eos 30d
Canon ef 300mm f4 L IS USM
Canon ef-s 10-22mm f3.5-4.5 USM
Sigma 150mm f 2.8 EX DG Macro APO HSM
-------------------
www.wildnature.nl
Gender: Male Age: 51 Joined: 16 Feb 2006 Posts: 102 Location: Nunspeet
Posted: Wed 11 Feb 2009, 20:51 Post subject:
Schuiltentjes zijn gemakkelijk in het gebruik, maar vergeet niet dat dieren er aan moeten wennen. Hierdoor is het beter om een tentje bijvoorbeeld een paar dagen te laten staan. Dit doe je normaal gesproken niet, want het wordt gejat of vernield. Indien mogelijk kun je het beste gebruik maken van natuurlijke materialen. Natuurlijk niet massaal takken van bomen snoeien, maar er ligt vaak wel een omgewaaide/omgezaagde boom waar je de takken van kunt gebruiken. Dieren zien deze hut niet en je kunt gelijk aan de slag. Ook kun je deze hut gewoon laten staan.
Hier een voorbeeld van zo'n hutje die je in 30 minuten hebt gemaakt.
De boom zelf is niet beschadigd, maar slechts aangevuld met takken.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum