En dat de objectieven zijn gebruikt op een 1.6x crop body.
Dit heb ik gedaan volgens een calculator op een site.
Hiermee kan je dus "handig" bekijken hoe de uitsnede zou zijn als je op dat moment een ander objectief al dan niet met ext. had gebruikt.
Mijn vraag is nu of deze verhoudingen kloppen met wat de mensen hebben die deze combinatie hebben gebruikt.
Ik heb express de "nieuwe" IJsvogel tak vanuit de Poelruiter genomen aangezien daar veel gebruik wordt gemaakt van deze combinaties.
Ben benieuwd of het een beetje overeen komt!
Grt,
Dennis Rademaker _________________ Canon EOS 1D Mark IV | 40D | EF 500mm F4 L IS USM | EF 300mm F4 L IS USM | EF 24-105 F4 L IS USM | EF 1.4xII TC | Gitzo GT3530LS + Wimberley WH-200 II
Dat is een hele fraaie weergave van de beeld hoek van diverse brandpunt afstanden . ik heb ooit eens op een site een soort gelijke minder uitgebreide uitleg over FX versus DX beeldhoek gezien . Maar deze is eindeloos veel mooier . mijn wel gemeende complimenten voor deze mooie grafische weergave .
Posted: Sat 14 Feb 2009, 13:54 Post subject:
Bedankt voor de leuke reacties!!
Het is eigenlijk heel simpel om te doen.
Als je het weet ben je binnen 10 min klaar met zo'n plaatje.
Ben nog steeds benieuwd of het een beetje overeen komt met 500 en 700mm.
300 en 420mm kloppen wel, deze combinatie heb ik zelf namelijk. _________________ Canon EOS 1D Mark IV | 40D | EF 500mm F4 L IS USM | EF 300mm F4 L IS USM | EF 24-105 F4 L IS USM | EF 1.4xII TC | Gitzo GT3530LS + Wimberley WH-200 II
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Sun 15 Feb 2009, 12:51 Post subject:
Ik denk dat je aardig goed zit. Voorbeelden van beeldhoeken bij diverse Sigma lenzen:
300mm 8,2 graden
500mm 5 graden
800mm 3,1 graden.
Zet dat uit in een grafiek en je komt behoorlijk in de buurt van jouw tekening.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum