Gender: Male Age: 40 Joined: 10 Feb 2004 Posts: 84 Location: Amsterdam
Posted: Fri 24 Jun 2005, 15:23 Post subject: Vogelplekken Kreta
Ik ga over een kleine 2 weekjes richting kreta, En hoop in die tijd dat ik daar ben wel wat vogeltjes te kunnen fotograferen. Iemand een paar tips voor me waar ik zeker heen moet gaan om te vogelen ??
Ik heb verlede jaar in lake kournas wel een leuke ijsvogel kunnen fotograferen... En ja overal in de bergen wel wat vale gieren maar verder niet echt veel... Ik zou dus ook graag de wat grotere roofvogels willen fotograferen liefst een plek waar ze veel zitten....
Gender: Male Age: 72 Joined: 31 Oct 2003 Posts: 5 Location: Ekeren - Antwerpen
Posted: Sat 25 Jun 2005, 8:23 Post subject: Kreta
Firecow, ik ben juist terug sinds 22/9 van Kreta en heb aan de vlakte van Lasiti en aan de kloof van Previli meerdere roofvogels kunnen spotten.
zoals buizerds en arenden. Voor de rest zal het zoeken zijn want ik kom er al tien jaar en heb nog nooit zoveel gezien als dit jaar. Wat de lannergieren betreft deze vindt je broedend rond een klein dorpje beneden Spili. Hopelijk heb je hier wat aan.
GVR _________________ Swarovski ATS 80HD - Cp 4500
Canon EOS 50D - Sigma 18 - 55 - Sigma 28 - 300 - Sigma 50-500 4.5
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 29 Jun 2005, 14:19 Post subject:
voordat ik wat meer naar vogels keek, zo'n 6 jaar geleden nu, was ik rond Rethimnon - met name in een erg mooie valei/kloof zo'n 10 km ten oosten (staat hier ook op de kaart) - bij spili ook inderdaad en aan de zuidkust, plaatsje lefkos oid kan dat? Op alledrie de plaatsen - naar wat later bleek - vale gieren gezien. Bij Spili ook met een 85 mm lens gefotografeerd, oeps wat dichtbij, beetje beangstigend. peter
Gender: Male Age: 35 Joined: 06 Jun 2004 Posts: 92 Location: Hilversum (NH)
Posted: Mon 04 Jul 2005, 18:49 Post subject:
Tja.... ik ben er nog nooit geweest maar ik heb sinds kort een boekje waar van heel Europa leuke plekjes staan en heb dit van Kreta gevonden:
Toegang: Op Kreta is een goed wegennet. Interessante gebieden zijn o.a. Mt Koutroulis, het Rhodopos-schiereiland, het Lefkagebergte, Mt Idi, Mt Kofinas en Dia
Info: naja het hoofdkantoor zit in Athene maar misschien heb je wat aan, birdlife-gr@ath.forthnet.gr
Hier wat onder het kopje Kreta staat,
Dit schitterende eiland heeft enele kleine maar goede wetlands, maar ook hoge bergen in het binnenland, waar Vale Gieren en LAmmergieren voorkomen. Steenarend, Slangenarend, Slechtvalk en Eleonora's valk zorgen voor verdere opwinding bij de roofvogelenthousiast.
De Aziatische Steenpatrijs broed in de heuvels, en in laaggelegen struikvegataties zijn Rüppells Grasmussen te vinden.
Kijk in de zomer op zee voor langzaam passerende Scopoli's Pijlstormvogels.
Hopelijk heb je er wat aan anders heb ik het voor niets overgetypt
Groet,
Christian
(PS: het is een redelijk oud boek dus misschien is dat email adres niet meer ingebruik) _________________ Christian Brinkman
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum