Gender: Male Age: 70 Joined: 29 Oct 2005 Posts: 12 Location: Houten
Posted: Mon 23 Feb 2009, 11:32 Post subject:
ALS JE EEN SCHUILHUT ERGENS WIL LATEN STAAN ZOU IK EENS BIJ ONZE OOSTERBUREN INFORMEREN. DE BUNKERS DIE ZIJ IN DE JAREN 40 IN ONZE NATUURGRBIEDEN HEBBEN GEBOUWD STAAN NOG STEEDS EN DAT IS EEN ONGEKENDE PRESTATIE. IK DENK NIET DAT JOUW SCHUILHUT ZONDER TOEZICHT ERGENS LANGER ALS DRIE DAGEN BLIJFT STAAN.
GROETEN EN STERKTE MARIUS HENNEVANGER _________________ Body's: Canon 5D M II / Canon 7D
Lenzen Canon 17-40 / 50 / 100 Macro / 70-300 / 500 mm
Hier het hutje waar ik momenteel uit fotografeer, frame van hout (5x5 cm), verbindingen frame d.m.v hoekijzers, maten ongeveer 135-105-135 (L-B-H), zijkanten en achterkant nylon gronddoek (campingshop), dak van zeil (zeilmakerij), na montage de kleur minder opvallend gemaakt (laagje bruin en mat zwarte verf). Staat al weken op een rustige plaats in het bos, wel met toestemming van de toezichthouder uiteraard. Het ding is gemakkelijk wat te verplaatsen, maar is te lomp om zomaar mee te nemen. Aan plaatsing vooraf 6 weken een voerplek onderhouden ter plaatse.
Kosten: zo'n 80 euro
Gender: Male Age: 34 Joined: 16 Feb 2008 Posts: 127 Location: Lommel, Limburg, België
Posted: Mon 23 Feb 2009, 19:17 Post subject:
Lex, ik krijg jouw foto's niet meer te zien, wil je ze opnieuw posten, alvast bedankt
Want dat vind ik ook wel een interessante kijkhut... _________________ Canon 7DII + Sigma 120-300mm f/2.8 Dg OS 'S' HSM + Sigma 1.4x converter (voordien Canon 450D, Canon 7D en sigma 150-500mm)
Posted: Mon 23 Feb 2009, 21:45 Post subject:
Jocrisse wrote:
Da's volgens mij beton multiplex als ik Google mag geloven:
Dat dacht ik eerst ook, maar is het niet. Die zeefdrukplaten zijn dunner en stukken goedkoper. Ze worden gebruikt als anti slip bedekking van bijvoorbeeld aanhangwagens. Heb het in NL nog nergens gevonden, in Duitsland is het een gangbaar materiaal. Maar eens over de grens kijken dan, want wat is dat hout duur zeg!
Mijn eigen hut is gemaakt van 5x5 vuren balkjes en underlayment. Dat is tenminste betaalbaar en best degelijk. Afgewerkt met een tarp en wat golfplaatjes.
Gender: Male Age: 81 Joined: 13 Feb 2009 Posts: 8 Location: België
Posted: Mon 23 Feb 2009, 23:16 Post subject:
Dank voor de reacties op mijn vraag .
we hebben er allemaal wat van opgestoken denk ik
en nu nog allemaal een foto van jullie hutje doorsturen
dan is het picobello
Bern@rd _________________ Canon 5D en een 5 tal lenzen
Gender: Male Age: 81 Joined: 13 Feb 2009 Posts: 8 Location: België
Posted: Tue 24 Feb 2009, 16:22 Post subject:
een eigen creatie van schuilhut heb ik niet ,dat was te reden van mijn vraag
nu werk ik met een opplooibaar tentje (foto in bijlage) handig maar niet goed om in onbewaakt gebied te laten staan.
en om de vogels te laten wennen.
Wij hebben pallets gebruikt. Met een beetje zoeken kun je die zo ergens krijgen. In ons geval een paar ergens uit een container (met toestemming). Kost dan dus niets, en kun je een prima vaste schuilhut van maken (met wat balken voor de verbindingen).
Zie: http://www.bendiks.nl/makingof.html
Daaroverheen kun je dan takken e.d. leggen. Wel toestemming vragen, want anders krijg je gedoe.
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Tue 24 Feb 2009, 22:46 Post subject:
Prachtig al die info!
Wij of.. mn ouders hebben een huisje in Duitsland gekocht, en daar zit ook wat bos bij waar ik ook een Hut wilde maken. Dus bedankt!
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum