Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Mon 23 Feb 2009, 10:46 Post subject:
volgens mij niet zo'n zinnige vraag urrie.
Een camera kan al stuk gaan door condensatie van vochtige lucht die in het camerahuis is gekomen, als gevolg van een snelle temperatuurdaling. (Dit geldt niet alleen voor een 40D maar ook voor een canon 1000D tot nikon D3x. Al zul je er met de eerste eerder last van kunnen hebben dan met de laatste).
Misschien fotografeert je camera nog dagen door en geeft vervolgens de geest door gecorrodeerde contacten en verbindingen?
ik zou het risico gewoon proberen te beperken.
zelfs maar een plastic zakje van de markt om om je camera wikkelen kost niets en weegt niets.
Posted: Mon 23 Feb 2009, 11:42 Post subject:
Geen enkele spiegelreflexcamera is waterdicht, professionele camera's als D3 en 1Dmk3 zijn weersbestendig, de 40D is niet eens spatwaterdicht. Toch heb ik met de 40D en 20D nooit problemen gehad als ze in de motregen of door enkele druppels nat werden, maar het is voor eigen risico, niet gegarandeerd door Canon. _________________ Canon eos 20D/40D, 300/4.0Lis, 500/4.0Lis, 1.4x en 2.0x extender II.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum