Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Wed 25 Feb 2009, 20:03 Post subject:
Bart Hofman wrote:
Er zijn er wat met schoenmaat 60 ofzo..
In ieder geval kunnen we de extenders de glasbak in gooien als ik dit zo begrijp. Met een extender maak je geen mooie foto's.
Weer wat geleerd.
Alleen al vanwege de overwegend platte beelden die ze geven door de overmaat aan mm's (zeker op een cropcamera) zou je dit best wel zo kunnen stellen. Dit is misschien afhankelijk van smaak. Het inleveren aan optische kwaliteit is echter een gegeven. Van mij mag ie om deze twee redenen de glasbak in. _________________ Fotosloep.nl
Gender: Male Age: 55 Joined: 22 Jan 2006 Posts: 983 Location: Zuid Holland
Posted: Wed 25 Feb 2009, 20:19 Post subject:
Klopt helemaal, Bart. Tegen wil en dank omdat je hier in de randstad weinig gelegenheden hebt om lekker dichtbij je onderwerpen te komen. Vrijwel alle foto's op mijn site zijn gemaakt met een mkII. Vanwege de lage pixeldichtheid was het bij die camera noodzaak om zo veel mogelijk je compositie in 1x goed te hebben. Vandaar dat ik hem vaak gebruikte en daarom zo goed weet wat de nadelen zijn. Nu met een betere camera heb ik hem niet meer nodig, heb ik nu al gemerkt.
Gr,
Bas
P.s. Crop 1.3 of 1.6 scheelt al bijna een converter ... _________________ Fotosloep.nl
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum