Gender: Male Age: 32 Joined: 11 Aug 2006 Posts: 71 Location: Reutje
Posted: Mon 13 Apr 2009, 15:35 Post subject:
Helaas,
Ik ben vanmiddag bij de grootste mediagigant van Nederland (teminste zo verkondigen ze zelf) geweest, en heb daar even met de Nikon D40/60 mogen spelen, en ik vind beide toestel helemaal NIET lekker in de hand liggen.
Echt de Canon 450D vind ik wel een fijn in de hand liggend toestel, dus het is doeidoei Nikon en welkom Canon.
IK heb mijn ouders zo gek gekregen dat zij mij deze lens (zie link) kopen, ik krijg van iemand een 200-400mm (gebruikt), en bij de camera zit al een 18-55mm.
En verder blijft alles gewoon hetzelfde, heb al een kaartje, tas, monopod, veel zin om foto's te gaan maken , maar niet het geduld want ik moet wachten tot ik mijn SOny DSC H9 verkocht heb:(
Groetjes, en alle bedankt voor jullie hulp,
Micha _________________ Kijk ook eens op mijn website:
Posted: Mon 13 Apr 2009, 18:10 Post subject:
Ik vind eigenlijk wel dat je érg snel overstag gaat. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat hij zoveel verschil maakt. Maar die 75-300 is wel een oude hè? Ik zou er toch nog maar eens over nadenken, nu je zo snel weer wat anders hebt gevonden.
Ach hij heeft gelukkig zijn leven nog voorzich liggen . Dus mocht hij achteraf toch tot de conclusie komen dat hij toch beter een nikon had kunnen kopen . als was het alleen maar omdat nikon op punten beter is kan hij dat later als nog doen. .
Ik ben bang dat ik oud aan het worden ben. Op jouw leeftijd heb ik een hele zomer lang in een dierenwinkel gewerkt om een telescoop te kunnen aanschaffen (en oh, wat was ik blij!). Of het kan natuurlijk ook dat ik de verkeerde ouders heb getroffen.
Zonder dollen, ik denk dat je best plezier zult hebben van dit toestel, al lijkt mij het argument, wel of niet lekker in de hand liggen niet het allerbelangrijkste.
Nou daar valt veel op af te dingen . een camera die niet lekker in de hand ligt . pakje ook niet gauw beet . nodigt je daar als het ware niet toe uit . en dat is nu juist wat hij wel moet doen . Het eerst wat in je op moet komen als je even de tijd hebt is , Kom ik
ik pak de camera en ga lekker foto,s maken . of zie ik dat verkeerd .
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Mon 13 Apr 2009, 21:05 Post subject:
Ik zou toch echt even wachten, en goed doorsparen voor een goedkope 500mm, bijvoorbeeld 50-500 of 150-500 met allebei goeie Kwaliteit. Of de 170-500mm welliswaar goedkoper en door te lezen kom je erachter dat ie ook minder is dat de vorige 2 500mmters van Sigma.
Ik heb het in mijn spiegelreflex begin gedaan met een 70-300mm die ik nu gebruik voor tele macro, maar dan hou je het alleen bij Knobbelzwanen, stadseenden, grutto op paal in broedseizoen of in tentje zitten. Maar je komt altijd mm's te kort.
Bij het gebruik van telelenzen zul je, als het goed is, de camera toch niet vaak in de hand hebben
De objectieven van Canon zijn een stuk goedkoper, dat lijkt me wel een goed argument.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum