Bas Breetveld wrote: |
Hoi Fred,
Dat soort dingen staan uitgebreid in de handleiding van je camera en worden daarom niet in dat artikel benoemd. Succes, Bas |
Bas Breetveld wrote: |
Wat niet in de handleiding staat is dat de 350D er wel heel erg naast zit met de lichtmeter, -2/3 stop is niet ongebruikelijk. |
Joep Tomlow wrote: | ||
??? Nooit geweten, hoe ben je daar achtergekomen? Vergelijking met andere EOS body's? Ik heb er nooit last van gehad, maar ik heb ook geen vergelijking gemaakt. Bovendien, als ik de belichting niet mooi vind, probeer ik dit in het veld in een volgende opname te corrigeren (natuurlijk heb je die mogelijkheid bij vogels lang niet altijd...). Dat is het grote voordeel in digitale fotografie. |
Quote: |
Zoals "Keizerjf" zich afvroeg wat MeteringMode: 5 (of een ander getal) betekend bij de exif gegevens, vraag ik mij af wat het getal 16 betekend bij flitser. Is dat gewoon dat er gebruik is gemaakt van de flitser of juist niet? |
*Erwin* wrote: |
Hallo allemaal erg interessant onderwerp voor een beginneling zoals ik. Ik had een vraag over de meteringmode Joep en Job hebben al het een en ander toegelicht maar nu zie ik bij de exifs er vaak mode 5 staan terwijl je toch hele verschillende weersomstandigheden ziet bij deze foto's. Nu mijn vraag: waar letten jullie op bij het kiezen van een meteringmode het onderwerp of de weersomstandigheden (licht) of misschien nog een andere factor? |