Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Mon 04 May 2009, 8:11 Post subject: Maandopdracht Mei 2009; Huismus
Van Peter Teune kreeg ik de volgende opdracht:
De nieuwe maandopdracht is wat mij betreft zowel simpel als uitdagend: fotografeer een huismus!...simpel omdat iedereen mee kan doen, want huismussen zijn overal wel ergens te vinden en doorgaans niet zo schuw...uitdagend omdat je van goeie huize moet komen om er een winnende foto mee te maken!...Mijn allereerste foto ooit op BP was...jawel, van een huismus (zie voorbeeld) en een van de allereerste commentaren ooit was van 'meestercommentator' Peter Wijn...Ik weet nog goed hoe het me enthousiasmeerde om met deze hobby door te gaan...inmiddels staan er ruim 500 foto's van me op BP!...de maandopdracht blijft een ideale gelegenheid om te leren van hetgeen je laat zien aan anderen...ik hoop weer op vele mooie bijdragen voor de komende competitie!
heb hieronder snel wat voorbeelden bij elkaar gezocht, omdat het bekend worden van de nieuwe opdracht enige vertraging opgelopen heeft door het afgelopen BP-weekend (t was wel weer heerlijk toeven op Terschelling in de afgelopen dagen!)
Foto's voor de maandopdracht Mei 2009 moeten gemaakt zijn tussen 4 en 25 mei 2009 (uiterste data doen mee) en kunnen tot en met 25 mei 2009 worden aangeboden in het speciale maandopdracht album. Eén inzending per deelnemer en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 mei komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Vind ik een hele leuke opdracht! Daar kun je alle kanten mee op.
Ze zitten gelukkig gewoon in m'n tuintje dus wie weet lukt het me om weer eens mee te doen.
grtz, josephine
Gender: Male Age: 43 Joined: 10 Mar 2009 Posts: 179 Location: Sliedrecht
Posted: Mon 04 May 2009, 9:33 Post subject:
Leuke opdracht,
Ga zeker weer proberen een mooie foto te maken....
(dit keer met een rechte horizon!)
Gr Koos _________________ Canon 7D
100-400mm 4,5-5,6L
Extenders 1,4x en 2,0x
en nog een hoop ander glaswerk
Het lijkt me een leuke maandopdracht om aan mee te doen, maar voor mij zal deze (hoe raar het ook klinkt) niet zo gemakkelijk worden.
Er zitten namelijk maar heel weinig huismussen in de buurt waar ik woon.
Maar ik ga het in ieder geval proberen en we zien wel wat er van komt.
Allereerst alsnog mijn felicitaties aan de (terechte) winnaars van de maandopdracht van april.
de nieuwe opdracht vind ik een heerlijke opdracht de huismussen behoren tot één van mijn favourite soorten ( zie de diverse inzendingen) en ga zeker proberen er iets moois van te maken.
Leuk!!
groet Rudi _________________ canon 400d + glaswerk
Gender: Male Age: 87 Joined: 09 Jan 2005 Posts: 174 Location: OOSTENDE BELGIE
Posted: Tue 05 May 2009, 7:51 Post subject:
De winnaars en bijzonder Peter een hartelijk proficiat, door omstandigheden was ik voor één keer niet van de partij.
De nieuwe opdracht is schijnbaar gemakkelijk, maar om te winnen moet je van goede huize zijn!
Groet
Roland _________________ Canon EOS D60 - 300D - 40D- 1-D Mark IV
Canon Lenzen: EF70-200mm USM f2.8 IS II, EF 500mm USM f4 IS, EF 800mm f5.6 IS USM en extenders : TC1.4 III en TC2 III
Canon EF100mm f2.8 USM Macro
Snif, ik kan dus niet meedoen dit keer. Ik denk dat het Nationale park zal protesteren als ik mijn zus - die binnenkort langskomt - een mus laat meenemen. Zou een geintroduceerde soort worden, maar ... wij hebben vinken, die erg veel op huismussen lijken in hun gedrag. Mag dat voor deze ene keer ook?
Allemaal veel plezier met die ontzettend leuke musjes. Dat gezellige gekwetter. Ik ben benieuwd.
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Thu 07 May 2009, 11:53 Post subject:
dan noemen we die de 'Castora-mus'.. ...ik ben voor! ...en moet bekennen dat ik niet stil heb gestaan bij de buitenlandse BP-ers ...hopelijk hebben ze in Canada wel huismussen???
groet,
Peter _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Posted: Thu 07 May 2009, 12:27 Post subject:
Heeft ie meer geluk dan ik want hier hebben we ze eigenlijk helemaal niet. Ik moet er voor op zoek Heb jij ze Marcel? _________________ Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.
Gender: Male Age: 66 Joined: 29 May 2005 Posts: 1112 Location: Murillo,Ontario,Canada
Posted: Thu 07 May 2009, 21:59 Post subject:
Marcel heeft gelijk ze zijn hier ook wel.
Niet heel veel maar er zijn wel een paar plekjes die ik weet waar ze regelmatig zitten.
Heb ze daar al eerder op de foto proberen te zetten en dat is nog niet goed gelukt.
Dus nu misschien wat meer aandacht aan besteden
Gender: Male Age: 41 Joined: 07 Nov 2006 Posts: 802 Location: Noardbergum
Posted: Fri 08 May 2009, 13:10 Post subject:
Jepzz Inge.....we hebben standaard elke dag 6 musjes in de heg zitten,maar niet op een echt mooi plekje. Maar ik weet er nog wel genoeg zitten,alleen om er een originele plaat van te maken is toch lastig denk ik. _________________ Kijk ook eens op mijn site: www.momentsofnature.nl
Maak je geen zorgen ik doe de volgende keer wel weer mee. Het is een heel goed idee om iedereen weer eens lekker terug te brengen naar die leuke huismussen. En er dan ook nog een goeie foto van te maken is al helemaal spannend. Ik ga ze bekijken en becommentarieren lekker vanuit een riante positie that I ma not in it. Allemaal veel succes en plezier.
Vanuit een Galapagos met eindelijk wolken sinds drie dagen.
Jacintha. _________________ Nikon D200 + D300s met VR 18-200, 80-400, 105mm macro,
zie ook www.castora.nl
en http://www.photoshelter.com/c/castora
twitter: jacinthacastora
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Sun 10 May 2009, 21:36 Post subject:
Tja, net terug van Kreta, waar het barstte van de Huismussen, maar ik wist de opdracht nog niet Ik heb wel wat Huismussen gefotografeerd daar, maar volgens mij niet de winnende foto, dus moet ik flink op reis, want hier in de buurt zijn ze zeldzamer dan (bijvoorbeeld) Drieteenstrandlopers.
Bedankt Peter, ik moet nu dus echt van mijn handelsmerk afstappen (tot september??). Overigens: het eerste wat Kamil vroeg toen ik de computer opstartte, was wat de maandopdracht is. Hij raakt net zo verslaafd aan de opdracht als zijn vader.
Groeten, Leo
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Sun 10 May 2009, 22:48 Post subject:
Ik heb nog m'n best gedaan om de maandopdracht al rond te hebben voordat je vertrok, maar ja...als je met BP-ers op stap bent ...leuk dat je zoon ook al zo fanatiek mee gaat doen!...drieteenmussen tellen niet
hartelijke groet,
Peter _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Het zou mij niet verbazen als Leo een huismus en een drieteen op één plaat zou weten te krijgen....
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Posted: Mon 11 May 2009, 13:04 Post subject:
Dat zou knap zijn Leo! Doe je best!
Mij is het gelukt (gelukkig) om een mee werkende huismus te vinden. Niet vanuit mijn luie stoel dit keer _________________ Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.
Posted: Thu 21 May 2009, 9:35 Post subject:
Herinnering: De sluitingsdatum voor de lopende maandopdracht komt in zicht. Tot en met 25 mei kunnen de foto's van de Huismus worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Sun 24 May 2009, 13:01 Post subject:
Herinnering: Vandaag en morgen (24 & 25 mei) zijn de laatste dagen dat foto's kunnen worden aangeboden van de Huismus in het maandopdrachtalbum. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Mon 25 May 2009, 14:33 Post subject:
Laatste oproep: Vandaag (25 mei) is de laatste dag dat foto's kunnen worden aangeboden van de Huismus in het maandopdrachtalbum. _________________ Zie voor veel meer foto's:
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum