Gender: Male Age: 62 Joined: 24 May 2008 Posts: 290 Location: Oost Vl. Belgie
Posted: Sun 10 May 2009, 9:55 Post subject: instellingen 1DmkIIn voor vogelfotografie.
Hallo iedereen.
Heb deze body al enkele maanden aangeschaft.
Echt de max.
Maar sukkel nog een beetje met de instellingen van dit toestel.
Kan er mij iemand een tip geven wat voor instellingen men moet gebruiken specifiek voor vogelfotografie.
Eventueel iemand met het zelfde fotoapparaat.
Alvast bedankt.
Alle reacties zijn welkom.
Groeten Hans _________________ Canon 7D
Canon 300/2.8L IS USM
Extender Canon 1.4X EF II
Extender Canon 2.0XEF II
Soligor extender 1.7X.
Monopod Manfrotto 681B.HBN gimballhead type II met tripod TRIOPO CARBON GX 1227 en ook nog een rijstzak.
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Sun 10 May 2009, 14:50 Post subject:
Wat voor een instellingen bedoel je? Je hebt er zoveel in deze camera
Ik heb dezelfde body. Wat ik hoe dan ook doe is fotograferen in raw. Instellingen verder op neutraal voor het geval je eens in jpeg mocht gaan fotograferen. Verder gebruik ik altijd diafragma voorkeuze (f8.0 tot f10.0 max.) voor vogelfotografie. Meer vragen laat maar komen.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Gender: Male Age: 62 Joined: 24 May 2008 Posts: 290 Location: Oost Vl. Belgie
Posted: Sun 10 May 2009, 16:16 Post subject:
Hoi Ruud.
Wat voor meting gebruik je dan?
Spot of matrix.
Groet.
Hans _________________ Canon 7D
Canon 300/2.8L IS USM
Extender Canon 1.4X EF II
Extender Canon 2.0XEF II
Soligor extender 1.7X.
Monopod Manfrotto 681B.HBN gimballhead type II met tripod TRIOPO CARBON GX 1227 en ook nog een rijstzak.
Posted: Sun 10 May 2009, 19:09 Post subject:
Ik heb de mijne zo ingesteld dat ik eingelijk nooit meer hoef te wisselen. Alleen naar "M" of een andere meting moet je natuurlijk wisselen .
- AF op servo
- Burst mode (High of Low, afhankelijk van wat je wilt)
- Middelste AF punt op de (*) knop achterop
- Alle AF punten in het geheugen op de knop ernaast (WB knop)
- Meting op pattern
In de custom functies:
- AF dus op de * knop en niet op de ontspan knop. Verder GEEN belichting vastzetten met de ontspanknop
- AF gevoeligheid op low. Hierdoor zal de AF niet zo snel van de vogel afvallen als deze achter een tak langs vliegt.
Als er nu iets stil zit even een keer met het middelste AF punt scherpstellen en dan vervolgens met de ontspan knop de meting bepalen en afdrukken. Als er iets langs komt vliegen de WB knop gebruiken en inhouden, dan heb je meteen alle AF punten en houd je hem makkelijker scherp op de vogel.
Enig nadeel van deze instelling is dat je de belichting niet meer vast kunt zetten. In deze gevallen moet je dus alles handmatig instellen of de custom functie even omzetten. _________________ 1D2N | 5D2 | 17-40 | 28-135 | 70-200 | 500 | 1.4x | 2.0x
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum