HansBr wrote: |
waarschijnlijk zal een 500 mm op een D60 nooit auto-focussen. Op een D60 werken alleen AFS objectieven met AF.
Misschien heb je een ander merk met HSM of iets dergelijks. Probeer dan het objectief op een andere camera om uit te vinden of het aan het objectief ligt. Probeer ook een ander objectief aan je camera om uit te vinden of het aan de camera ligt. |
culoken wrote: |
Hallo Pia.
Over welke 500mm lens praten we hier? Groeten. ![]() |
culoken wrote: |
Hallo Pia.
Kan je effe proberen met een body van iemand anders,maar geen D40 of D60.Die ondersteunen namelijk geen lenzen zonder ingebouwde motor.Met een D70 80 of 90 wel. Voor ik overgeschakeld ben naar Canon had ik hetzelfde met de D40X. Werkte enkel met mijn 300/2.8 AF-I. Succes. Goeten. ![]() |
Leo wrote: |
Hoi Pia
Ik heb een D700 . kom maar effe langs . dan kunen we kijken of het aan de camer of de lenzen ligt . met vr groet @leo |
Tjeerd visser wrote: |
Ah..
Misschien heb ik hetzelfde probleem. Ik heb het net zo, en ook een 150-500mm Ik ben er achter gekomen dat wanneer je de lens op statief hebt en op 500mm hebt staan, dat hij als het waren door het gewicht het scherpstel gedeelte afknelt. Scherpstelring draait ook wat stroef. Ondersteun je de voorkant van de lens.. Heb je er geen last van ![]() Dit zijn mijn ervaringen. Anders weet ik het ook niet..Groeten Tjeerd |
urbanguard wrote: |
hallo
vreemd dat het AF motortje kapot was, omdat er in de D60 geen AF motor zit? het is immers een d40 met iets meer pixels. justeren betekent overigens ijken of instellen. |