Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht

maandopdracht
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 24, 25, 26  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 29 Jun 2005, 12:58    Post subject:
heb ik het nou verkeerd of is de uitslag iets te voorbarig bekend gemaakt? dacht: cijferen t/m 1-na laatste dag, uitslag laatste dag vd maand?
al met al heb ik dus niet becijferd, gelukkig nog wel becommentarieerd.
desalniettemin zou mijn stem geen verandering in de uitslag hebben bewerstelligd, denk ik, dus jaap....van harte. benieuwd naar je opdracht.
groet,
hans.

jwchess
PixPas Pro

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Jun 2005, 13:08    Post subject:
hans gebuis wrote:
heb ik het nou verkeerd of is de uitslag iets te voorbarig bekend gemaakt? dacht: cijferen t/m 1-na laatste dag, uitslag laatste dag vd maand?
al met al heb ik dus niet becijferd, gelukkig nog wel becommentarieerd.
desalniettemin zou mijn stem geen verandering in de uitslag hebben bewerstelligd, denk ik, dus jaap....van harte. benieuwd naar je opdracht.
groet,
hans.

Embarassed Volgens mij was ik inderdaad iets te vroeg. Daan had me als opdracht gegeven om ong. 10 uur de winnaar bekend te maken, maar het moest dus 10 uur 's avonds zijn....
Maakt voor de uitslag verder idd niet uit denk ik.

Arjen Drost

PostPosted: Wed 29 Jun 2005, 14:10    Post subject:
Nou ja, op deze manier kan Jaap gaan nadenken over de nieuwe opdracht, en kunnen wij hier eerder mee beginnen. Is ook aan het commentaar uit een andere discussie tegemoed gekomen Laughing

Maar gefeliciteerd Jaap. Ben benieuwd naar de volgende opdracht.
http://www.facebook.com/natureviewphotography
arjen@natureview.photography
Back to top
Reply with quote

Jaap Schelvis

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 29 Jun 2005, 20:14    Post subject:
Ja, Ja, allemaal vriendjes worden met de nieuwe moderator. vette Wink
Flauw natuurlijk, iedereen bedankt voor de waardering, commentaren en cijfers (die in dit geval wél zijn gegeven met het juiste doel voor ogen).
Wat mij betreft, maar dit is geheel mijn persoonlijke mening en GEEN officiëel Birdpix standpunt, zou het hele cijfers geven mogen verdwijnen.
Voor de volgende maandopdracht blijft echter lekker alles zoals het is; ik heb al een nieuwe opdracht bedacht en Jan Willem zal die morgen op de site zetten. Dan niet allemaal als een gek de wei inrennen om die foto te gaan maken, want foto's van morgen doen nog niet mee.
Volgens mij is de opdracht goed te doen voor iedere fotograaf, dus ik hoop en verwacht een groot aantal inzendingen.

jwchess
PixPas Pro

PostPosted: Thu 30 Jun 2005, 9:34    Post subject:
Jaap Schelvis heeft als opdracht voor de maand juli het volgende opgegeven:

Jaap Schelvis wrote:
Als niet-lesgevend bioloog heb ik mij toch vaak afgevraagd waarom biologie zo populair is op de middelbare school. Ik heb mij bedacht dat de reden daarvoor waarschijnlijk is dat vrijwel alle lessen te maken hebben met seks of eten. Twee onderwerpen die de meeste mensen (en zeker pubers) wel aanspreken. De voortplanting hebben we al gehad in de mei-opdracht dus voor juli dacht ik aan ETEN (of gegeten worden). Een ruime thematische opdracht waar iedereen iets mee kan met als enige beperking dat het onderwerp wel een vogel moet zijn. Dus een bidsprinkhaan met een vlindertje tussen de kaken kan niet, maar datzelfde vlindertje achterna gezeten door een vliegenvanger is wel prima. Verder kun je natuurlijk met deze opdracht alle kanten uit die je maar wilt: duikende sterns, plukkende sperwers, vinkachtigen die zaadjes oppikken, als er maar gegeten wordt. Originaliteit is natuurlijk ook bij deze opdracht een pré, maar in eerste instantie gaat het om een mooie, aansprekende, technisch goede foto die bij het thema past.
Lees nog wel even de regeltjes op de bladzijde over de competities http://www.birdpix.nl/competities.php?show=voorwaarden_maandopdrachten om teleurstellingen te voorkomen.
Afgelopen maand was het aantal inzendingen verdubbeld t.o.v. mei dus laten we proberen om dat nog een keer te doen!

Karel Mauer

PostPosted: Sat 02 Jul 2005, 13:13    Post subject:
Nog proficiat met je verdiende 1e plaats, Jaap. Helaas geen tijd gehad om me in te zetten voor die maandopdracht, maar krijg nu weer relatief meer tijd.
Opdracht is aardig, en zeker voor iedereen te doen. Heb al een aardige in gedachte, maar weet niet of 'ie door de ballotage komt (ja ik heb het over eten, en niet over seks !).
Reply with quote

Daan Schoonhoven

PostPosted: Fri 22 Jul 2005, 22:03    Post subject:
Nog even een herinnering: morgen, 23 mei, is de laatste dag waarop je een foto voor de huidige competie kunt uploaden. Kijk voor de huidige opdracht:
http://www.birdpix.nl/competities.php
Back to top
Reply with quote

Andries Pen

PostPosted: Sun 24 Jul 2005, 21:34    Post subject: Maandcompetitie
Waar blijven de andere foto's van de maandcompetitie ?
Tot nu toe staan er pas 4 nieuwe foto's met al veel commentaren.
JW90, andriespen en misschien nog wel meer gebruikers hebben ook foto's ingestuurd. Waar zijn die gebleven ?
Op zo'n manier is het geen eerlijke competitie.

Peter van der Wijst

PostPosted: Sun 24 Jul 2005, 22:09    Post subject:
Het is inderdaad niet eerlijk zo. Ik wilde al voorstellen om de foto's alleen neer te zetten zonder namen of teksten en alleen ratings te geven zodat de foto's puur beoordeeld worden op de foto.
Maar geen foto en wel namen is weer het andere uiterste. Wink

Ik hoop dat het snel rechtgezet wordt, anders moeten we wellicht deze maand de opdracht maar even vergeten?

Fred

PostPosted: Sun 24 Jul 2005, 22:52    Post subject:
Ik heb ook een foto ingestuurd. Nou til ik er op zich niet zo zwaar aan dat nog niet alle foto's die ingestuurd zijn ook in het album voor de maandopdracht te zien zijn .
Of het nou wel of niet eerlijk is , is toch niet zo belangrijk
Het zou natuurlijk wel leuk zijn als de andere ingestuurde plaatjes alsnog tevoorschijn getoverd kunnen worden

Rudi Debruyne

PostPosted: Sun 24 Jul 2005, 23:22    Post subject: maandcompetitie
Of het wel of niet eerlijk plaatsvind is natuurlijk zeer belangrijk! Ik denk niet dat iemand moet twijfelen aan de eerlijkheid (en inzet!) van de moderators. Maar is het niet zo dat ook zij meedoen aan de maandcompetitie? Dat heeft natuurlijk wel een "bijklank". Het zou inderdaad 100 % eerlijk zijn als de competitiefotos eerst naamloos zouden verschijnen. Trouwens op fotowedstrijden worden aan de jury vaak de foto's getoond zonder de naam van de auteurs. Wie (zonder vooroordelen) kan daar wat tegen hebben?
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote

Fred

PostPosted: Sun 24 Jul 2005, 23:33    Post subject:
Wat ik bedoel Rudi is dat het er toch niet zoveel toe doet of deze 4 foto"s nu wat eerder te zien zijn
En dat ik er verder mee aan wil geven dat ik geen moment twijfel aan de eerlijkhied van de "stichters"van deze site. Er zal waarschijnlijk ergens iets fout zijn gegaan [so what]
Verder ben ik het wel met je eens dat het een goed idee is om de foto"s te laten zien zonder naam van de inzender.

Daan Schoonhoven

PostPosted: Mon 25 Jul 2005, 8:56    Post subject:
Nog geen enkele foto die voor de lopende maandcompetitie was ingestuurd was te zien.......alleen die van de vorige maandcompetitie.
Nu zijn alle foto's die zijn ingezonden te zien. Gisteren was ik de hele dag weg en was ik niet in staat om de foto's zichtbaar te maken.
Vanaf vandaag kun je de foto's raten en becommentarieren.

De moderators mogen meedoen, maar kunnen niet bij het album. Admins zijn uitgesloten van deelname.
Back to top
Reply with quote

Rudi Debruyne

PostPosted: Mon 25 Jul 2005, 9:18    Post subject: Maandopdracht.
Ik heb nu toch wel een beetje kritiek op de manier en op de foto's die aangeboden werden voor de huidige maandopdracht. Zo staat er één in met de naam van de auteur in de foto, staat er een (weliswaar prachtige) foto in van een kievit die ik niets zie eten en staan er een foto in die ik eerder zag verschijnen op BP. Daarnaast staan er foto's in waarvan ik dacht "zou die door een "normale" ballotage komen? Ook dacht ik dat de maandopdracht ETEN was en VOEREN door oudervogels heeft uiteraard hiermee wel betrekking maar is toch, dacht ik, een onderwerp appart. Is het zo dat de inzendingen voor de maandopdracht meetellen voor je weeklimiet? Ik stond voor een onaangename verassing toen ik dit deze maand ontdekte. Dit zijn allemaal kleine opmerkingen die bedoeld zijn als opbouwende kritiek. Ik weet, van zodra je een competitie(tje) start heb je regeltjes en komt er opeens een gevoel bij kijken dat mensen zich kunnen benadeeld voelen, ik ben daar ook niet vrij van. Bij een volgende opdracht zouden dergelijke kleine zaken kunnen vermeden worden door de opdracht duidelijker te specifiëren. En natuurlijk alle fotos GELIJKTIJDIG op de site te zetten. Graag hoor ik de meningen van andere deelnemers via deze weg?
Canon 5D Mark2 en 7D - Ef 100-400 4.5/5.6 L IS - EF 500 & 600 1:4 L IS USM - Ext. EF 1,4 - Speedlite 580EX - Manfrotto Magf. Monopod 694 & Whimberly schommelkop & Gitzo C. Tripod G1548 & G1227LVL en Manfrotto vdkop 501.
Back to top
Reply with quote

Daan Schoonhoven

PostPosted: Mon 25 Jul 2005, 9:59    Post subject:
Ik begrijp niet goed waar je het over hebt. Als je vindt dat foto's niet voldoen aan de opdracht, kun je dit in commentaren schrijven en naar voren laten komen in je rating. Een van de belangrijkste criteria voor de competitie is m.i. in hoeverre men aan de opdracht heeft voldaan of hoe creatief men de opdracht heeft geinterpreteerd.

Verder zijn de foto's tegelijkertijd geplaatst.
Dat er een copyrighttekst op een van de foto's stond is er doorheen geglipt en intussen geblokkeerd.

Dan nog wat over de werking van dit forum: Waarom maak je een nieuw onderwerp aan, terwijl er al een onderwerp maandcompetitie bestaat? Dit zorgt voor onduidelijkheid en verwarring.

EDIT: zie nu idd dat sommige foto's al waren geplaatst.....het is mij een raadsel hoe dit kan. Ik moet ergens een foutje hebben gemaakt.
Back to top
Reply with quote

Rudi Debruyne

PostPosted: Mon 25 Jul 2005, 11:12    Post subject:
Net zoals jij had ik dus ook een fout gemaakt met een nieuw forum te maken terwijl dit inderdaad al bestaat. Dit was van mijn kant door onoplettendheid en onkunde. Sorry! Maar zoals ik zie is dit door jou al ogenblikkelijk gecorrigeerd en op de juiste plaats gepoot, waarvoor dank.
Back to top
Reply with quote

Andries Pen

PostPosted: Mon 25 Jul 2005, 17:30    Post subject: Maandcompetitie
Was niet mijn bedoeling om zo'n discussie te ontketenen inzake eerlijkheid van de maandcompetitie. Wilde graag een keer meedoen en dacht dat mijn foto (en die van jw90) de mist in waren. Er is ergens iets fout gegaan met de eerste vier foto's. Waar mensen werken worden wel eens foutjes gemaakt en intelligente mensen leren doorgaans van hun fouten. Wat mij betreft is de kwestie verleden tijd. Dat deelnemen zit overigens wel goed, het aantal deelnemers is toch wel hoog deze keer ? Groet, Andries

reneadelerhof

PostPosted: Mon 25 Jul 2005, 18:42    Post subject:
het lijkt mij dat het onderhouden van deze site energie en tijd genoeg kost!!!
een beetje geduld van onze kant (de gebruikers) mag dan ook wel verwacht worden....
(dit is trouwens zomaar een opmerking en ik wil dan ook geen reacties ontlokken) Smile

Eerder:
- Sony W15 i.c.m. Kowa TSN 821 M of
- Canon 400D i.c.m. Kowa TSN 821 M
Back to top
Reply with quote

Carel v/d Sanden

PostPosted: Wed 27 Jul 2005, 20:28    Post subject:
Waarom kan ik geen rating geven?
of ben ik al te laat?
Back to top
Reply with quote

jwchess
PixPas Pro

PostPosted: Wed 27 Jul 2005, 21:04    Post subject:
spooky wrote:
Waarom kan ik geen rating geven?
of ben ik al te laat?

Zie http://www.birdpix.nl/viewtopic.php?t=767

Daan Schoonhoven

PostPosted: Sat 30 Jul 2005, 4:08    Post subject:
Birdman, ofwel Andius is met de foto van de Lepelaars de winnaar geworden van de juli-competitie. Van harte gefeliciteerd!
Back to top
Reply with quote

Elly

PostPosted: Sat 30 Jul 2005, 7:16    Post subject:
Andius, van harte gefeliciteerd met deze prachtige foto.

Jaap Schelvis

PostPosted: Sat 30 Jul 2005, 9:11    Post subject: gefeliciteerd!
Andius,
gefeliciteerd met deze m.i. verdiende overwinning!
Verzin maar iets moois voor de volgende keer want dan wil ik ook weer mee doen (deze keer was ik net een weekje weg tijdens de beoordeelweek en ik vond het bovendien niet gepast als bedenker van de opdracht om zelf mee te doen).
Leuk om te zien dat er (al weer) flink meer inzendingen waren dan vorige maand.
Jaap

Fred

PostPosted: Sat 30 Jul 2005, 12:06    Post subject:
Andius ook van mij van harte en maaker iets moois van voor de komende maand.

Lesley van Loo

PostPosted: Sat 30 Jul 2005, 15:55    Post subject:
Andius, ook van mij gefeliciteerd, vindt het toch wel jammer dat ik je een 8,5 heb gegeven anders had ik misschien gewonnen Very Happy , maar je foto verdient het hoor, ben benieuwd naar de nieuwe opdracht.

Birdpix.nl Forum Index -> Maandopdracht
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 24, 25, 26  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 6 of 26

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum