Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken

IJsvogel OVP en extra's
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Tue 14 Jul 2009, 5:29    Post subject: IJsvogel OVP en extra's
Ik was zondag in de poelruiter en het duurde vrij lang voordat een ijsvogel zich liet zien. Een witte kwikstaart echter was zich veelvuldig aan het poetsen, wat erg leuk was. Echter een van de aanwezigen vond dit storend en verjoeg de kwikstaart omdat hij alleen een ijsvogel wilde zien. ik vond dit beschamend. Nog beschamender was dat niemand heir iets van zei en dat men er om lachte.

Mijn mening: wat er ook gaat zitten op het bekende stokje, geniet ervan. En je jaagt gewoon geen vogels weg!! Ik vond het erg asociaal!!
reageer AUB!!!!!!
Wellicht herkend iemand zich hierin! Dan hoor ik dat ook graag....

Falcko

View user's profile Send private message
PostPosted: Tue 14 Jul 2009, 6:46    Post subject:
Is inderdaad redelijk triest... heb je er toen ook wat van gezegd?

www.falcko.com
Back to top
Reply with quote

culoken

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Tue 14 Jul 2009, 7:02    Post subject:
Hoi.
Heel spijtig.
Dat is nu het soort mensen waar ik me dood kan aan ergeren. #Mad
Back to top
Reply with quote

astrid schute

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 14 Jul 2009, 7:37    Post subject:
Duidelijk dat deze persoon geen natuurliefhebber is, maar gewoon een "soortenjager".
Ik hoop wel, dat jij er in ieder geval wel iets van hebt gezegd.

groetjes,
Astrid Schute

Digibird

PostPosted: Tue 14 Jul 2009, 10:08    Post subject:
Behalve asociaal vooral ook dom, want je hebt direct een gelegenheid om er ook eens een meer algemene soort goed op te zetten in een wat minder gebruikelijk setting. Daarnaast is een zwart-witte vogel fotografisch altijd weer een uitdaging...

Ik moet er verder niet aan denken om met tig man in een hut (waarvan in dit geval ook de vloer veel te veel trillingen doorgeeft als iemand binnenloopt) voor een ijsvogel te zitten; als je je eigen stekkie zoekt beleef je er vele malen meer plezier aan.

gr, Phil

tantor

PostPosted: Tue 14 Jul 2009, 16:14    Post subject:
Ik stond eigenlijk perplex. Ik zei dat het te ver ging maar er werd eigenlijk niet naar geluisterd. Ik hoorde dat iemand zei:maar ik heb hem er nog niet op, waarop er gelachen werd. De manier van verjagen was middels een stok die vanuit de hut richting kwikstaart ging en waarmee geroffeld werd tegen de hut en aan de buitenzijde van de hut. Hier schrok de kwik natuurlijk van.
Ik vond het in ieder geval jammer omdat een poetsende kwik toch ook ontzettend leuk is? En zoals hier verteld verjoeg de ijsvogel de kwik later dus toch. Wat ook wel te verwachten viel. Maar zo niet.....pech, en wachten op een latere kans.

ad

PostPosted: Tue 14 Jul 2009, 17:31    Post subject:
Beetje omgekeerde wereld vind ik .
Tantor had hier wel wat van moeten zeggen vinden de meeste mensen .
Nu zie ik dit niet direkt als aanval .

Maar wat bart weg zet lijkt me wel een kleine verdediging van de personen in de hut .

Misschien zijn er wel mensen bij die zichzelf herkennen in dit gedrag .En er bij waren .

Laat die zo flink zijn om hun naam hier weg te zetten .

Tantor ,Goed dat je zulke dingen bekend maakt .
Als het mensen zijn die hier de foto's plaatsen mogen ze voor mij verbannen worden van deze site .

Straks krijg je een groepje wat de hut voor zichzelf op gaat eisen
door zich gek te gaan gedragen zodat een nieuweling zich eraan stoort en weer vertrekt .En dan lachen ze waarschijnlijk nog harder als je de deur achter je sluit .

men noemt het onbewust associaal .

gr ad .

HJDT

PostPosted: Tue 14 Jul 2009, 17:56    Post subject:
Vorig jaar heb ik ook een keer de fout gemaakt om in de hut te gaan zitten voor de Ijsvogel. Op die dag werd er door een aanwezige geluid afgespeeld op een moment dat de IJsvogel net vertrokken was naar andere plaatsen. Ik was de enige die er wat van zei en degene die het geluid speelde reageerde nauwelijks en stopte direct de recorder weg alsof hij met zijn hand in de snoeptrommel was betrapt.
Alsof dit nog niet genoeg was waren dezelfde personen ook nog eens verschrikkelijk luidruchtig en werd iemand die binnenkwam en kennelijk een bekende van hen was onthaald alsof ze op een bierfeest stonden te brallen. Ik heb me sterk moeten inhouden om niet ter plekke te ontploffen. Bij deze (mede door mijn eerdere ervaringen en gesterkt door eenzelfde verhaal hierboven) de oproep om als je dan toch gaat zitten wachten je ook rustig te gedragen. Misschien trekt de IJsvogel zich wel niks aan van het geluid maar andere soorten, en aanwezigen, kunnen dat zeer zeker wel doen.

Groet Michel

Last edited by HJDT on Tue 14 Jul 2009, 18:05; edited 1 time in total
Back to top
Reply with quote

Marcel van Kammen

PostPosted: Tue 14 Jul 2009, 17:57    Post subject:
Beetje lullig inderdaad, en ik durf bijna wel te wedden dat geen 1 van die mensen al 1 fatsoenlijke foto van een Witte Kwikstaart heeft gemaakt. Maar aangezien die soort minder aanspreekt bij het "publiek" willen ze daar natuurlijk geen geheugen op hun kaartje aan verspillen. Ik zit met smart te wachten op een originele foto vanaf die plek: een aanvliegende Witte Kwikstaart! Hopelijk besteed iemand daar eens tijd aan in die hut,zou ik persoonlijk meer waarderen dan die blauwe stilzittend op een tak (hoewel het natuurlijk een mooie vogeltje blijft).

Nikon Camera en wat lensjes.
Back to top
Reply with quote

tantor

PostPosted: Tue 14 Jul 2009, 18:58    Post subject:
Bedankt voor de commentaren. Ik weet dat mijn opmerking bij sommigen wellicht in het verkeerde keelgat schiet maar omdat veel mensen deze site bezoeken hoop ik dat ze beseffen dat dit gedrag echt niet kan en dat "liefhebbers" ook genieten van andere zogenaamde eenvoudiger soorten.

EV

PostPosted: Tue 14 Jul 2009, 21:19    Post subject:
Goed dat je dit soort zaken aan de kaak stelt. Ook al zullen de mensen die het doen nooit reageren, misschien dat ze wel tot denken gezet worden. De meeste mensen genieten toch het meest in alle rust van de natuur en helaas heb ik geen eigen ijsvogel stek dus moet ik het met deze hut doen Sad
Ik ben zondag nog in de hut geweest en het was er lekker rustig helaas zonder ijsvogel overigens. Wel de kwik op het takje maar dat is toch niet mijn ding (vind het een wat vreemd gezicht).

gr, Erik

Nikon D300, 70-200 mm Nikon, 400mm Nikon,
2x converter
Back to top
Reply with quote

manfred

PostPosted: Wed 15 Jul 2009, 12:39    Post subject:
ik hoop dat de persoon(en) in kwestie weten waar ze mee bezig zijn, de kans bestaat natuurlijk dat er al geklaagd is hier over bij SBB, of dat dit nog gebeurd, mocht dit soort verwepelijk gedrag vaker voorkomen, en als deze klachten maar vaak genoeg binnen komen, bestaat de kans dat de poelruiter gewoon dicht gaat, en het ijsvogel avondtuur vroegtijdig ten einde komt,zou ontzettend jammer zijn voor een ieder, die wel bereid is om er langere tijd te zitten voor een paar mooie ijsvogelplaten. Wees verstandig, en gebruik je gezond verstand.

Gr Manfred

Digibird

PostPosted: Wed 15 Jul 2009, 17:28    Post subject:
Bart, lees de hele post nog eens goed door. Dan zie je dat de starter van dit topic wel degelijk er iets van heeft gezegd ...
En "schandpaal-plaatjes" hebben geen nut en zeggen meestal totaal niets. Ga daarvoor maar naar GeenStijl.nl en soortgelijke riool-sites, daar hoort dat thuis.

vr gr, Phil

djdkoekoek

PostPosted: Wed 15 Jul 2009, 18:31    Post subject:
goede zaak Bart...maar ook ik heb wel eens ter plekke, in een ander laand, mensen aangesproken op hun gedrag... maar de hoeveelheid shit die ik over me kreeg, ook van een zeeeeer bekende vogelgraaf, die er volgens mij niet eens bij was, was van alle fatsoen gespeend. Toen kwam er ook nog een Belgisch viendje voorbij... nou voor mij hoeft het dan even niet meer. Maar de volgende keer kan ik weer mijn mond niet houden, dat weet ik nu al. sterkte Bart, ik doe mee!
Back to top
Reply with quote

Huib Tom

PostPosted: Wed 15 Jul 2009, 19:50    Post subject:
Digibird wrote:
Bart, lees de hele post nog eens goed door. Dan zie je dat de starter van dit topic wel degelijk er iets van heeft gezegd ...
En "schandpaal-plaatjes" hebben geen nut en zeggen meestal totaal niets. Ga daarvoor maar naar GeenStijl.nl en soortgelijke riool-sites, daar hoort dat thuis.

vr gr, Phil

Helemaal mee eens. Laten we BP niet verlagen tot een riool site. Zo als het goed burgers betaamt is het beter om de deksel op de BP (afkorting voor beerput) te houden.

Gelukkig kan het ook anders en geordend, zoals deze natuurliefhebbers die een kleinst waterhoen subtiel op de plaat zetten.

http://www.pbase.com/richard2051/image/114418955
Back to top
Reply with quote

Huib Tom

PostPosted: Wed 15 Jul 2009, 20:03    Post subject:
Bart Hofman wrote:
We zijn al op de weg om een rioolsite te creeren zoals ik al zei alleen de foto's ontbreken nog.

wat een negatieve reactie. Dit zijn mensen die hun hobby uitoefenen.

Deze foto staat openlijk en voor ieder ter inzage op het internet. Als enthousiast liefhebber surf ik over het internet en was slechts ontroerd door dit plaatje.

Als dit te aanstootgevend is dan haal ik per direct de link weg.

Het laatste wat ik wil om natuurliefhebbers en mensen die vogels nauw aan het hart liggen in diskrediet brengen.

@beste Bart,
Natuurlijk laat ik de ruimte als je een andere mening hebt en deze wijze van natuurliefhebberij minder leuk vind. Van mij mag je daar ook een mening over hebben en het aan de kaak stellen.
Back to top
Reply with quote

Huib Tom

PostPosted: Wed 15 Jul 2009, 20:24    Post subject:
Helemaal mee eens. Ter plekke ingrijpen tegen deze vandalen en asociale die de doel heiligt het middel mentaliteit er op na houden.

Een jager eens vleugellam schieten en ook als oud vuil in het riet laten verrotten. Die stok waarmee de kwikstaart werd verjaagt even als wapen gebruiken en ermee op de kop van deze onnozel rammen. Even lekker door de tuin van die vertrapper rauzen en zijn/haar zorgvuldig gefatsoeneerd tuintje vertrapt achterlaten.

Dan zijn we af van dat FOEI niet doen en ben je toch mal.

Bart je bent een kerel naar mijn hart. Ik help je per direct als we de beuk er eens stevig in moeten zetten.

Of loop ik nu te hard van stapel?
Back to top
Reply with quote

astrid schute

PostPosted: Wed 15 Jul 2009, 20:37    Post subject:
Het lijkt wel of iedere discussie hier op Birdpix uitloopt op geruzie.

Ik denk, dat ik voorlopig maar afstand van Birdpix moet nemen,
want het wordt er niet leuker op.

groetjes,
Astrid Schute

Martlive

PostPosted: Wed 15 Jul 2009, 20:44    Post subject:
Ik ben net nieuw hier maar of ik lang blijf waag ik te betwijfelen. Wat een oergezellig sfeertje hier!
Back to top
Reply with quote

culoken

View user's profile Send private message Send e-mail
PostPosted: Wed 15 Jul 2009, 20:48    Post subject:
Inderdaad.
Ik vindt het welletjes geweest. Speak to the hand
Back to top
Reply with quote

Mies
Moderator
Moderator

PostPosted: Wed 15 Jul 2009, 21:22    Post subject:
Ik vindt het moddergegooi ook wel welletjes en hierom een slot op dit topic! Blijkbaar is het voor iedereen moeilijk zich te beheersen als ze achter hun PC zitten.

Michel
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Fotografieplekken
Goto page 1, 2  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.
Page 1 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum