Gender: Male Age: 32 Joined: 07 Mar 2009 Posts: 261 Location: Kortessem (België)
Posted: Tue 04 Aug 2009, 11:04 Post subject: Groene Jonker, Zevenhoven
Ik zou graag zaterdag naar de Groene Jonker gaan om vogels te fotograferen.
Maar heeft iemand een straat naam of iets dergelijks om in tegen op de GPS?
Kan ik door het gebied wandelen, en als de kleinste waterhoen er nog zit waar moet ik dan juist gaan kijken in het gebied? Heeft hij ook een bepaalt uur als hij zich laat zien?
Ik dank jullie vanharte op voorhand.
Groetjes
Pascal Gielen _________________ Canon 5D Mark III
Canon EOS 7D
Canon 300mm 2.8L IS USM , Canon 100mm macro USM en nog een 1.4 teleconvertor.
Pascal, zie mijn antwoord bij je andere forum-post: ik denk dat de kans dat je nog een Kleinst Waterhoen te zien krijgt minimaal is. Ik hoop het wel voor je natuurlijk.
Ik heb even contact gehad met mevrouw Waterhoen.
Ze beloofde mij daar zaterdag aanstaande om 15.30 uur heel even te zien te zijn.
Om precies te zijn bij de vierde lantaarnpaal aan de rechterkant vlak bij een polletje pitrus.
Mocht je meer informatie willen is mevrouw Waterhoen bereikbaar op de dierentelefoon onder nummer; 0900 hoe veel vragen kan iemand stellen.
Posted: Tue 04 Aug 2009, 17:48 Post subject:
Pascal Gielen wrote:
Heeft misschien nog iemand wat nuttige tips voor mij als ik dit gebied ga bezoeken.
Groetjes
Pascal Gielen
Nuttige tips:
1.hier is de parking.
2. Die kiekens zijn al een paar dagen niet meer gezien in de groene Jonker, zie waarneming
3. Porseleinhoen moet wel nog te doen zijn. Geduld en tactisch geconcentreerd de ondiepe pitrus afkijken is de boodschap.
4. Nogmaals, kijk op waarneming.nl voor de EXACTE locatie van de vogels. De meeste ralletjes zijn vrij honkvast, en de meeste waarnemers zijn tegenwoordig zo goed om de EXACTE locatie gewoon in het plannetje mee te geven.
5. Voor de GPS van de groene jonker, zie nogmaals waarneming.nl, of indien de uil niet zienen wil: zet hem op Hogedijk 1 te Zevenhoven.
En om te besluiten: er zijn massa's mooie plekjes in jouw buurt/provincie. Ik begrijp niet dat je meer dan 2 uur wilt rijden om lang ná de hype en de beste waarnemingsperiode een gebied ver weg in Holland te bezoeken, terwijl de Ardennen, Kempen, bezinkingsputten Tienen, Slangenarend in Brecht en de Grensmaas vlakbij zijn voor jou.
Last edited by temmie on Tue 04 Aug 2009, 17:48; edited 1 time in total
Gender: Male Age: 32 Joined: 07 Mar 2009 Posts: 261 Location: Kortessem (België)
Posted: Tue 04 Aug 2009, 18:01 Post subject:
Allemaal hartelijk dank voor de info.
temmie: ja inderdaad hier zijn mooie plekjes in de buurt maar ik bezoek toch een enkele keren per jaar graag eens mijn buurland.
Trouwens als je nogeens in Limburg België bent dan is het Schulensbroek zeker een aanrader.
Groetjes
Canon EOS 7D
Posted: Thu 06 Aug 2009, 17:59 Post subject:
temmie: bedankt voor je bericht.
U had mij een kaartje door gestuurd met de parking er op, ik veronderstel dat het gebied dan niet ver van deze plaats af ligt.
Groetjes
Canon EOS 7D
Gender: Male Age: 73 Joined: 06 Jan 2007 Posts: 218 Location: Nederland
Posted: Fri 07 Aug 2009, 13:56 Post subject:
Ik ben vanmorgen ruim 3 uur in de Groene Jonker geweest. Geen K.Waterhoen of Porseleinhoen gezien. 1 Vogelaar heeft het Porseleinhoen zien vliegen. Jongen van Porselein of K.Water zijn de laatste week niet meer gezien. Als je geoorde futen wilt fotograferen dan zijn er nog genoeg. Nog wat kemphanen, 1 grutto, 1 lepelaar en 2 grote zilvers maar die zaten achterin. Ik heb de indruk dat de vogels wat schuwer worden. Ook is het gebied wat droger geworden en zitten de vogels wat verder weg. Als je er een eind voor moet rijden lijkt het mij niet de moeite waard nu.
Groeten, Rob _________________ Canon
Posted: Fri 07 Aug 2009, 18:43 Post subject:
Ok, bedankt voor de info. Hebben jullie misschien nog wat tips voor andere gebieden die nu wel interessant zijn en die toch niet zo ver van huis zijn? _________________ Canon 5D Mark III
Canon EOS 7D
Ja, al die mooie libellen soorten bij jou in de buurt ...
Pascal, orienteer je eens wat beter op de periode, je krijgt hopen info en nu wil je toch weer in de buurt gaan kijken ?!
Qua vogels is het i.h.a. nu wat minder interessant dan in de voor- en najaar.
Qua vlinders en libellen is het erg interessant. Vooral in Limburg.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum