Posted: Wed 22 Jul 2009, 21:19 Post subject: ruis of bijv te lage sluitertijd?
hallo ik heb vandaag mijn 100-400 is usm lens geprobeerd en ik weet dat bewegende dingen moeilijk zijn maar ik heb het idee dat de scherpe foto s teveel ruis bevatten of ik ziet het verkeerd ik krijg alleen het voorbeeld hier niet neergezet iemand die kan helpen?
Posted: Wed 22 Jul 2009, 21:23 Post subject: Informatie
Je moet even wat meer informatie geven... Een lens zorgt niet voor ruis. Dat gebeurd in de camera. Even wat vragen:
- Welk cameratype?
- Auto-iso of zelf ingesteld?
- Bewolkt weer of zon?
- Welk diafragma gebruikt?
- Is de foto nabewerkt?
- Hoe ziet het histogram van de foto eruit?
Als je deze vragen kan beantwoorden dan kunnen we verder kijken waar het 'mis gaat'.
Zorg dat de foto verkleind word naar maximaal 800 pixels breed en niet groter dan 150Kb. Daarna kan je deze uploaden. Lees anders eerst de FAQ (in het bovenstaande menu) door voordat je gelijk al hulp inroept.
Groet,
Ron van Elst _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Posted: Wed 22 Jul 2009, 21:29 Post subject:
ik begrijp je reactie je denk weer een luie maar ik lees de forums al een poosje enz dus weet wel wat handig is en wat een beetje de regels zijn en ik had de faq al gelezen en heb de software voor resizen gehaald maar ik begrijp even niet waar ik in mijn bericht de image kan uploaden of is dit alleen mogenlijk in de persoonlijke albums of ook in dit bericht zelf? mvg rick
Posted: Wed 22 Jul 2009, 21:41 Post subject: Canonfreak...
In berichten kan je geen images uploaden. Je kan alleen linken naar een foto geplaatst op een andere sites etc.... Of anders inderdaad eerst foto uploaden naar bijvoorbeeld het werkalbum.
Groet,
Ron _________________ "Take nothing but pictures. Leave nothing but footprints..."
Posted: Wed 22 Jul 2009, 21:55 Post subject:
indd ik heb ze netjes in mijn persoonlijke album gezet ik heb diverse instellingen geprobeerd en even nu 3 verschillende geplaatst als ik stilstaande voorwerpen of rustige vogels (eenden koeten enz) fotografeer dan heb ik geen last met wat voor sluitertijd of diafragma dan ook dus ik hoop dat het oefenen is maar met een hele snelle sluitertijd en een acceptabele iso lijkt het erg op ruis de foto s zijn in raw genomen en alleen gecomprimeerd voor de site hier ..mvg rick
http://www.birdpix.nl/album_personal.php?user_id=7597
Gender: Male Age: 44 Joined: 30 May 2005 Posts: 536 Location: sexbierum
Posted: Mon 10 Aug 2009, 17:32 Post subject:
Als je nu eens hoofdletters en punten gebruikt, dan leest het wat makkelijker. Misschien dat je dan ook meer reacties krijgt.
Ik snap niet helemaal waar je nou heen wilt met je vraag en ga hem ook niet vaker lezen. In ieder geval, ruis kijg je op hoge iso maar ook als je onderbelichte foto's gaat oplichten.
Je foto's op mijnalbum zeggen me niet zoveel, geen exif details. Ook tegen een iets onderbelichte blauwe lucht kun je al heel snel ruis waarnemen. Je hebt een 1000d? Ik ken hem niet maar volgens mij zou die iso 400 wel eens echt de grens kunnen zijn in dit soort situaties. Probeer dus lager te gaan. Je foto van de meeuw is overbelicht. Je had ook een lagere iso waarde (320 of is dat niet mogelijk en ga je naar 200?) kunnen pakken. _________________ De nodige kilo's canon....
Gitzo carbon + wimberley
www.natuurplaten.nl
Posted: Mon 10 Aug 2009, 21:10 Post subject:
Hallo,
Dit is een oud bericht waar ik met leden mee bezig was omdat ik over 400 foto's geen scherpe bewegende kreeg,dus die mijnalbumfoto's waren ter illustratie.
Inmiddels is dit opgelost het lag aan de lens welke is omgerolen en sindsdien geen last meer.
P.S. Ik ben blij dat er andere mensen wel geduld hebben met herintreders en nieuwelingen om het zo maar te zeggen,ik heb daar erg veel aan gehad omdat deze ook het ander onderwerp lazen en geen overhaaste conclusies trokken.....
mvg rick
Canon eos1000d,50D,10-22 ex/dx,18-55 is,17-85 is/usm,70-300 is/usm ,100-400 L is/usm, 2X converter en de nodige kilo's accesoires en statieven
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum