2e hands?
er stonden gisteren nog een nikkor 200-400 op fotoapparatuur.nl
helaas is de 500 F4 AF-I al gereserveerd, misschien toch in de gaten houden.
verder staan er onder de klein-anzeigen van isarfoto.com regelmatig interessante dingen, nu even niet.
of zoek je iets anders?
Ja ik kijk zeker ook naar tweede hands lenzen. Die moeten echter wel betrouwbaar zijn. Goede kwaliteit. Liefst van Nikon en lichtsterk.
Wel twijfel ik nog heel erg tussen een vast brandpunt (bv 500 f4) of een 200-400. Ik vraag me af of de laatste geschikt is voor vogelfotografie. Heb gelzen dat het gebruik van een conveter de kwaliteit enorm minder wordt. Klopt dit?
Groetjes
Marcel _________________ Nikon D200, D300 en glaswerk van Nikon
En dat de kwaliteit enorm achteruit gaat lijkt me wat overdreven. Iets misschien wel. Converters geven het beste resultaat bij prime-lenzen. Er zijn hier op BP veel mensen die converters gebruiken en dat doen ze niet als de kwaliteit enorm achteruit ging.
Posted: Sat 29 Aug 2009, 10:53 Post subject:
Convertors beinvloeden de kwaliteit altijd. 2x wordt tegenwordig bijna als onbruikbaar gezien. Schijnt alleen bruikbaar tezijn op een 300 F2.8.
Een 1.4x wordt nog best vaak gebruikt op een prime en is nog bruikbaar.
Weet niet wat het effect is op een zoom.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum