Gender: Male Age: 71 Joined: 10 Jan 2005 Posts: 806 Location: Rotterdam
Posted: Fri 25 Sep 2009, 23:15 Post subject: Panoramaformaat
Wanneer je een foto op panoramaformaat wilt uitsnijden, welk formaat gebruik je dan?
Ik kom erg veel verschillende formaten tegen op internet.
Er wordt gesproken over 3:1 - 5:2 enz enz.
Is hier een vaste standaard voor?
Ik weet dat hier ook foto's op panoramaformaat worden geplaatst, maar deze hebben uiteenlopende verhoudingen.
Wat wordt hier op BP gehandhaafd, of maakt dat niet zo veel uit?
Als ik panoramafoto's maak, dan kijk ik wat het beste werkt bij die bepaalde foto. Soms wat groter, soms wat kleiner
Ik ook. Maar dat doe ik overigens met al mijn uitsneden. Bedenk wel dat hij (hier op BP) niet lager mag zijn dan 375 pix. _________________ Karel Mauer
Canon spullen
Gender: Male Age: 42 Joined: 14 Dec 2004 Posts: 630 Location: Limburg
Posted: Mon 28 Sep 2009, 14:02 Post subject:
Hoi,
Er worden al wat hints gegeven; de breedte kan bij pano's maximaal benut worden (800 pixels), maar zoals Karel al aangeeft geldt een minimum hoogte van 375 pixels.
Samengevat wordt het dus: maximaal 800 x 375 pixels (16:7,5). Ik stel zelf deze verhouding in bij de crop-tool van de RAW-module in PS.
Groet, Joep _________________ Canon EOS 7D + EF 400 mm f5.6 L USM | Statief: Manfrotto 055PRO-B + 501HDV videokop | Monopod: Manfrotto 680 + 484RC2 balhoofd
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum