Posted: Thu 03 Sep 2009, 21:38 Post subject: Maandopdracht September 2009; Vogel met een spiegelbeeld
Luc mailde mij het volgende:
Vooreerst dank aan allen voor de lovende woorden en nominaties die ik mocht ontvangen bij mijn vorige inzending.
Als nieuwe opdracht had ik gedacht aan het fotograferen van een vogel met spiegelbeeld.
Een perfect spiegelbeeld is natuurlijk een plus punt evenals de originaliteit.
Denk dat dit een opdracht is waaraan veel gebruikers kunnen deelnemen, drinkplaatsen, tuinvijvers, schuilhutten in natuurgebieden, enz . liggen immers in ieders bereik en kunnen hier helpen om deze foto te realiseren.
Veel succes aan allen.
Luc Meert
Nog even de regeltjes:
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 4 t/m 25 september 2009 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet ook de beschrijving niet teveel prijs geven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 september komen de foto's online.
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Fri 04 Sep 2009, 10:55 Post subject:
Kijk...aan zo'n opdracht durf ik me wel te spiegelen..al zal het lastig worden om de winnaar van afgelopen opdracht te overtreffen! _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Gender: Male Age: 43 Joined: 10 Mar 2009 Posts: 179 Location: Sliedrecht
Posted: Fri 04 Sep 2009, 15:33 Post subject:
leuke opdracht,
nu nog genoeg tijd vinden om t waar te maken
ik ga t proberen...
er is water genoeg bij mij in de buurt dus dat moet wel gaan lukken denk ik
gr koos _________________ Canon 7D
100-400mm 4,5-5,6L
Extenders 1,4x en 2,0x
en nog een hoop ander glaswerk
Gender: Male Age: 67 Joined: 31 Jan 2007 Posts: 5542 Location: Den Haag
Posted: Fri 04 Sep 2009, 16:56 Post subject:
Leuke opdracht. Enige puntjes moeten er nog even worden toegevoegd.
Ik stel voor: foto's moeten zijn genomen tussen 4 en 25 september (deze data tellen mee). De foto's komen on line op 26 september. Zoiets zet Arie er tenminste altijd bij.
Groeten, Leo
Gefeliciteerd Luc. Ik vond jouw plaat zeer geslaagd en eigenlijk ben jij al klaar voor deze maand, toch?
Leuke opdracht. Ik ga proberen weer tijd te maken mee te doen en eens even een dagje lekker te fotograferen. _________________ Nikon D200 + D300s met VR 18-200, 80-400, 105mm macro,
zie ook www.castora.nl
en http://www.photoshelter.com/c/castora
twitter: jacinthacastora
Gender: Male Age: 60 Joined: 21 Aug 2004 Posts: 7012 Location: Terschelling
Posted: Tue 15 Sep 2009, 21:08 Post subject:
Voor de zekerheid nog even de regeltjes:
Foto's voor deze opdracht moeten gemaakt zijn in de periode van 4 t/m 25 september 2009 (uiterste data doen mee) en kunnen worden aangeboden in het maandopdrachtalbum. Omdat de inzendingen eerst anoniem worden getoond moet in de beschrijving niet teveel prijs worden gegeven. Bij het invullen van de plaats adviseer ik je te beperken tot landniveau. Zoals altijd is één inzending per deelnemer toegestaan en de foto mag niet eerder zijn getoond op Birdpix. Op 26 september komen de foto's online. _________________ Zie voor veel meer foto's:
http://pbase.com/arieouwerkerk
Posted: Mon 21 Sep 2009, 12:36 Post subject:
OPROEP: De einddatum voor de lopende opdracht komt in zicht. Vergeet niemand zijn/haar spiegelbeelden in te zenden? _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Thu 24 Sep 2009, 20:50 Post subject:
LAATSTE HERINNERING: Alleen vandaag en morgen (24 & 25 september) kunnen de foto's voor de lopende maandopdracht nog worden aangeboden. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Eigenlijk dacht ik dat de foto's voor de maandopdracht vandaag on line zouden komen....dat is toch ook zo?
Helaas kan ik nu waarschijnlijk niet meer meedoen aan het beoordelen en nomineren, want na vanavond zal ik waarschijnlijk een paar dagen niet in de buurt van een computer komen....
Jammer...maar iedereen in ieder geval veel succes gewenst!
gr
G _________________ Nikon; Nikkor; Sigma; Velbon; Manfrotto
Posted: Sat 26 Sep 2009, 18:53 Post subject:
Arie is er vandaag (overdag) niet. Ik heb zelf geen rechten in dat album maar ik zal wel even mijn best voor jullie doen! Anders gewoon even wachten tot Arie terug is _________________ Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.
Posted: Sat 26 Sep 2009, 21:15 Post subject:
Ik heb zojuist 17 foto's goedkeurd in het maandopdracht album. Jullie kunnen nu commentaren en nominaties geven op de foto's. Na het weekend neemt Arie de regie over de maandopdracht weer over
Link naar het album : http://www.birdpix.nl/album_cat.php?cat_id=19 _________________ Canon 1Dx mark II, 5D Mark III, Canon EF 300mm f 2.8 L IS II USM, Canon EF 70-200mm f2.8 L IS USM, Canon EF 100mm f2.8 L IS USM, Canon EF 24mm f1.4 L II USM, Canon EF 17-40mm f4L IS USM, 2x en 1.4 ext en wat extra spullen.
Dank je Inge!
Hierdoor kon ik nog in alle haast 3 nominaties geven en heb ik toch mijn "plicht" nog kunnen doen.
Hoewel het niet zo heel veel foto's zijn (hoeveel procent is 18 op de 7294 eigenlijk?) speel ik het toch niet meer klaar om op alle foto's commentaar te leveren. Helaas!
Er zitten overigens een paar hele fraaie bij!
gr
Posted: Mon 28 Sep 2009, 15:56 Post subject: Maandopdracht
Waarschijnlijk leeft dit topic niet op BP.
Als ik op de site het onderwerp fotowedstrijden aanklik krijg ik nog steeds de augustusmaandopdracht. Terwijl er nu gevraagd wordt om commentaar te leveren op de foto's van de septemberopdracht.
En gezien het aantal commentaren en inzenders is er niet veel belangstelling voor. Ik had eigenlijk gehoopt hier iets van te leren.
Dus een uitnodiging aan een ieder.....
Alvast bedankt.
Groeten Nel _________________ Sony RX 10-4
Ik houd me voornamelijk met landschapsfotografie en macrofotografie bezig.
De laatste jaren ben ik ook vogelfotografie gaan waarderen.
Posted: Tue 29 Sep 2009, 9:30 Post subject:
heb de commentaren geplaatst en de nomi's gegeven...
ben benieuwd wie er wint...
100-400mm 4,5-5,6L
Extenders 1,4x en 2,0x
Posted: Tue 29 Sep 2009, 9:35 Post subject:
HERINNERING: Vandaag (29 september) is de laatste dag dat de foto's van de maandopdracht van september van een commentaar en een nominatie kunnen worden voorzien. _________________ Zie voor veel meer foto's:
Door familieomstandigheden kon ik deze maand helaas niet meedoen. Dat niet mee kunnen doen, gold voor meer mensen blijkbaar, maar er staan een paar mooie platen op. Ik heb geen commentaren gegeven, maar wel een nominatie voor die ene prent die er wat mij betreft ver bovenuit stak.
Cor gefeliciteerd met het winnen, en natuurlijk ook Ton en Peter met de behaalde ereplaatsen. Verder wil ik iedereen bedanken voor zijn/haar bijdrage! _________________ Zie voor veel meer foto's:
Posted: Wed 30 Sep 2009, 14:48 Post subject:
heren van harte,
ik denk echt wel verdiend...
ben in zekere mate wel nieuwsgierig wat de volgende opdracht wordt...
100-400mm 4,5-5,6L
Extenders 1,4x en 2,0x
Leuk, gefeliciteerd jullie! Het was mijn keuze ook, in een iets andere volgorde.
Ben benieuwd naar wat we nu weer moeten doen deze maand, meestal komt er bij mij niks van, maar wie weet, deze keer.
grtz, josephine
Gender: Male Age: 69 Joined: 09 Mar 2006 Posts: 983 Location: Ermelo
Posted: Wed 30 Sep 2009, 15:06 Post subject:
en gefeliciteerd Cor! (schuift dat nog wat...zo'n gouden tip? )....ook Ton en Peter gefeliciteerd met het behalen van het schavotje! en iedereen bedankt voor de reacties onder mijn foto..op naar de volgende opdracht!
hartelijke groet,
Peter _________________ Nikon D90...in combi met sigma 50-500 mm.........
'life is for living' (Coldplay)
Beste allen,
Was de afgelopen week op reis en kon dus niet voluit meedoen; wel kon ik af en toe kort inloggen en wist dus al dat Cor gewonnen heeft: zeer terecht en alsnog de felicitaties Cor!
Ook aan de andere twee, uiteraard. Leuk om te zien dat ik mijn 3 nominaties aan dit erepodium had gegeven!
Overigens vind ik achteraf dat Leo eigenlijk een "halve nominatie" verdient heeft voor zijn streven deze opdracht op een wat onconventioneler wijze uit te voeren.
Ook een spannende nieuwe opdracht van het duo Cor&Peter, ik ben benieuwd!
gr
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum