Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Wed 07 Oct 2009, 16:22 Post subject: Let op!
jongens (en meisjes) let op, er is een artikel van Marijn Heuts uit op het natuurfotoblog.
Jullie weten wel, die jonge enthousiaste getalenteerde natuurfotograaf die hier op het forum behulpzaam zijn kennis deelt.
Hij was buiten in het veld en heeft iets meegemaakt. Toch een behoorlijk dilema over ons eigen gedrag en hoe anderen er op reageren.
Lees het zelf: www.natuurfotoblog.nl/?p=867
Tja, wie heeft niet zo'n hurk ontmoet tijdens zijn foto uitstapjes.
Dit voorjaar nog een aanvaring met een "handhaver van de flora- en faunawet" gehad.
Liep zo hoog op dat de politie eraan te pas kwam.
Proces verbaal opgemaakt.
Ik had het bezwaarschrift al geschreven maar heb nooit meer iets gehoord. Blijkbaar toch nog tot inkeer gekomen.
Vreemd overigens dat er op dit blog niet gereageerd kan worden.
Gender: Male Age: 33 Joined: 25 Dec 2006 Posts: 604 Location: Lutjegast
Posted: Wed 07 Oct 2009, 17:51 Post subject:
Idd, Jan viel me ook op,
Misschien voor de welbekende discussies.
Ik heb het maar even via Nederpix gedaan wat ik ervan vond, geweldig.
Vooral het stukje:
Meneer V van de faunabeheereenheid had duidelijk jarenlange ervaring in het tonen van zijn pasje, dat net zo verweerd en onleesbaar was als zijn gezicht. Wat ik dacht dat ik aan het doen was. ‘Foto’s maken’. Waarvan dan wel. ‘Zucht…van vossen’. Of dat zomaar kon. ‘Jawel hoor, met dit knopje maak je een foto’. Dat bedoelde hij niet. Ik bevond me op privé-grond. Met zijn volgende zin sleepte hij een nominatie voor een taalprijs in de wacht.
Age: 47 Joined: 18 Aug 2005 Posts: 651 Location: Valkenswaard
Posted: Thu 08 Oct 2009, 16:07 Post subject:
Bedankt voor de plug Peter, en natuurlijk iedereen voor de positieve reacties. Uiteraard is het de bedoeling dat het stuk reacties uitlokt, het gaat immers over een nogal principiële kwestie in de natuurfotografie.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum