Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Mon 12 Oct 2009, 8:32 Post subject: Grote Peel en omstreken.
Ik ga over 14 dagen een lang weekend naar de omgeving van de Grote Peel. Zij er nog plekken waar je absoluut geweest moet zijn? Mocht iemand tips hebben, graag.
groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
Age: 58 Joined: 08 Nov 2003 Posts: 3780 Location: Utrecht
Posted: Tue 13 Oct 2009, 7:02 Post subject:
groote peel heeft als nadeel dat ie idd vrij groot is. er zijn heel veel vennen, er kan heel veel zitten, maar als je de weg niet goed kent is het lastig een goede fotografeerspot te vinden.
Aan de ene kant, bij Overloon en tussen Oostrum en Geijsteren is mooie natuur. Met oa. rivierduinen en een kek beekdal. In de buurt zit ook het maasheggenlandschap. Je hebt aan de andere zijde nog de Hamert - heide en beekdal - en rivier-stuifduinen bij uhmu Siebengewald of Helden?
Aan de andere kant zit je al weer snel bij Budel. Een heel groot en mooi ernstig vervuild natuurgebied.
erg mooi, fotografisch niet heel wild allemaal. Voor vogelfoto's, tja, je hebt waarschijnlijk het meest aan de tuin van je vakantiehuisje, daar heb je namelijk controle over.
veel plezier.
Gender: Male Age: 80 Joined: 07 May 2007 Posts: 33 Location: Den Haag
Posted: Tue 13 Oct 2009, 7:31 Post subject: Peel eo
Ik ben eind augustus een week geweest. Niet spectaculair vwb de vogels, wel prachtig landschap. Ik was o.m. in de Groote peel, Mariapeel, Leudal, Maasduinen en het Sarsven/de Banen bij Nederweert. Dat heb ik nog het meeste gezien. O.a. 5 Zwarte ooievaars, 12 Grote zilverreigers.
Succes en groet, Bert _________________ Sony slt a77, Sony 70-400 en 18-70
(Tot febr 2013 met: Sony a230, Sigma 50-500 APO DG)
Gender: Male Age: 32 Joined: 06 Mar 2009 Posts: 59 Location: Stramproy
Posted: Tue 13 Oct 2009, 8:32 Post subject:
Het ligt eraan waar je zit. Ik woon bijvoorbeeld in Stramproy (zo'n 20 km vanaf de Peel), maar ik ga vaak de grens over naar de Luysen bij Molenbeersel. Dit is mooi gebied met vogelkijkhutten en er valt altijd wel wat te zien.
En daarnaast kun je ook naar de IJzeren Man (Weert) of Leudal (bij Heythuysen) gaan, dit zijn ook prachtige gebieden. Daarnaast is de Banen bij Nederweert ook goeie optie. _________________ Canon 350d , Canon 70-200mm, Tamron AF 70-300mm, Sigma 150-500mm
Gender: Male Age: 65 Joined: 01 Nov 2005 Posts: 765 Location: Amersfoort
Posted: Tue 13 Oct 2009, 9:03 Post subject:
Iedereen bedankt voor de tips.
We zitten in Vlierden, midden in de bossen. We zien het wel. Omgeving is me totaal onbekend, dus ik laat me verder verrassen.
Tip over de vogels bij het huisje is een goeie. Zal wat voer meenemen (en buiten beeld houden ).
Schijnen ook aardig wat eekhoorns te zitten, dus wie weet.
Groet,
Ruud _________________ Canon body`s en Canon L glaswerk. Feisol 3371 statief + Jobu BWG-HD schommelkop.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum