Posted: Mon 01 Sep 2003, 12:02 Post subject: Betaalbare uitrusting voor de beginner
Hoi. Ik vroeg me af of iemand hier tips heeft voor een enigszins betaalbare foto-uitrusting om vogels toch mooi op het plaatje te krijgen. Ik heb behalve een aantal foto's genomen met een normaal fototoestel met 60mm lens op korte afstand, geen ervaring met vogels fotograferen. Digi-scoping valt denk ik af, omdat daar een sowieso een dure telescoop bij komt kijken (en die heb ik niet).
Age: 49 Joined: 04 Aug 2003 Posts: 1763 Location: Vleuten
Posted: Sat 06 Sep 2003, 16:33 Post subject:
Hallo Sander,
Meestal gaat de combinatie betaalbaar en ook nog geschikt om mooie platen te maken (dus een redelijke vergroting) niet samen. Ik denk dat je het beste je licht eens op kan steken bij fotozaken die in tweedehands fotospullen doen. Je hebt dan meestal een veel betere prijs-kwaliteit verhouding en meestal zelfs ook nog garantie. Als je er genoeg tijd in steekt denk ik dat je best een redelijke camera met lens kan vinden waar je wat aan hebt.
Bedenk wel dat je met een 400 mm lens (toch wel het absolute minimum voor vogelfotografie) bijna op de vogel moet zitten om hem er een beetje beeldvullend op te krijgen. Overigens is de lens in het algemeen de grootste kostenpost en ook moeilijker te vinden als ocasion. Gebruikte bodies worden algemeen aangeboden bij (bijna) elke fotozaak.
Veel succes!!
Ik probeer me een beetje te orienteren op het gebied van vogelfotografie, maar heb op dit moment niet bijzonder veel geld beschikbaar (ben maar een arme student ). Ben me er wel van bewust dat een telescoop sowieso enorm handig is, maar omdat ik niet vaak vogels kijk is het voor mij niet echt rendabel (heb alleen een pocket 10x25 kijker en een 10-30x50 zoomkijker). Digiscoping zou ik graag mee beginnen als ik wat meer middelen beschikbaar had, maar goed, ik zie wel wat de toekomst biedt.
Ik was op zoek naar een goedkope 600mm lens voor
mijn pentax k1000. Op internet heb ik er een gevonden
bij een 2e hands site. De prijzen daar zijn vaak erg laag
doordat veel mensen geen benul hebben van wat iets waard is.
Helaas wordt je snel opgelicht en zou ik nooit zomaar iets
bestellen. Maar het is dus zeker een aan te raden optie.
Albert _________________ DSLR: 50D - 400 / F5.6
Tot december 2009 digiscoping: Leica apo TV 62 -adapter - Canon PS590(digiscoping) vanaf manfrotto.
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum