Het magazine voor Natuurfotografen

Sponsored by
Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur

Vosonic X-Drive VP6210
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
View previous topic :: View next topic  

Author

View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
PostPosted: Wed 13 Jul 2005, 7:07    Post subject:
Bedankt voor de update.

Inmiddels heb ik de 6210 ook besteld (zonder HD). Ik ben erg benieuwd. Toch maar een extra batterij besteld. Voor E10 kan je ook niet echt moeilijk doen.

Je test is erg hoopgevend. Ik vraag me alleen af of overschrijven niet sneller gaat dan schrijven? (Het is maar een gedachte)

Prettige vakantie.

Peter
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Wed 13 Jul 2005, 11:54    Post subject:
Hoi Peter,

Ik begrijp niet zo goed wat je bedoelt met "misschien gaat overschrijven sneller dan schrijven?" Er worden geen bestanden overschreven als je dezelfde kaart nog een keer op de X-Drive zet. Er wordt een nieuwe map aangemaakt met een unieke naam en nummering en daar worden de bestanden in gezet. Alles wordt dus gewoon weer opnieuw gekopiëerd
Hoop dat het zo duidelijk is !!

Groet Michel
Reply with quote

PeterH

PostPosted: Wed 13 Jul 2005, 13:17    Post subject:
Ja, bedankt. Ik was even in de war met het overschrijven in een zelfde directory waar gevraagd wordt of je de files wilt overschrijven. Dat gaat namelijk sneller.

Eens kijken of de mijne ook binnen een week aankomt

Peter
Reply with quote

Panthera

PostPosted: Wed 13 Jul 2005, 15:44    Post subject:
Hoi Michel,

Nu, ik kan wel zeggen dat 18x erg veel is. Zeker wanneer je hem niet tussendoor uit hebt gezet.

Een paar vragen: Hoeveel foto's stonden er op de CF en heb je via het schermpje gecontroleerd of de foto's er ook daadwerkelijk opstaan en zo ja, hoeveel foto's heb je met beeld gecontroleerd.

Wanneer je nog eens zo'n test gaat doen, hoop ik dat je na elke transfer en controle het toestel een paar minuten uit wilt zetten. Ik ben benieuwd hoeveel je er dan mee haalt.

Toch denk ik dat het handig is om een reservebatterij te hebben, hij hoeft niet leeg te zijn, maar kapot kan ook. In dat geval heb je nog een tweede achter de hand en voor 10 euro hoef je ook geen nee te zeggen.

Groet, veel plezier en prettige vakantie

Marco

Karel Mauer

PostPosted: Wed 13 Jul 2005, 23:01    Post subject:
Kreeg vandaag ook mijn VP6210 binnen (wilde eigenlijk de Epson, maar was nergens meer in voorraad, en ik heb er binnenkort echt een nodig).
Meteen problemen. Soms zwarte beelden, soms herhaling van hetzelfde beeld terwijl hij toch echt andere bestanden meldde. Kon ook in de PC de bestanden niet openen. X-drive gaf aan dat de "PREV engine is dead" was. Heb ik weer hoor ! Kan ik weer terug met dat ding. Gelukkig niet in het buitenland gekocht, dus hopelijk voor mijn vakantie te regelen.
Reply with quote

Niels Godijn

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Thu 14 Jul 2005, 9:43    Post subject:
Ik heb de VP2610 gisteren gekocht en net even geprobeert of hij het goed deed en hij doet het prima, geen een dubbele foto of helemaal geen foto, ze komen er gewoon allemaal netjes 1x op te staan maar ik weet niet hoe je de foto's nu van die VP2610 af kan halen weet iemand dit mischien?

www.pbase.com/arie_en_niels_godijn
Back to top
Reply with quote

PeterH

PostPosted: Thu 14 Jul 2005, 11:12    Post subject:
@Karel. Als je weet wat voor probleem dat is, en door wat or waardoor dat veroorzaakt wordt, dan hoor ik dat graag van je.

Grz

Peter
Reply with quote

Karel Mauer

PostPosted: Sat 16 Jul 2005, 10:48    Post subject:
Ben vandaag teruggeweest met de Vonosonic. Laatste nieuwe firmware ingezet (die zelfs nog niet op het net staat). Kaartje van iemand anders erin gezet (ook Sandisk). Laat hiervan wél de RAW afbeeldingen zien. Vanaf mijn kaarten laat ie ze niet zien (alleen zwart scherm).
Thuisgekomen weer uitgeprobeerd.
Na overladen naar PC, kan bestanden niet openen. Zegt zelfs dat het programma de extensies niet herkend. Het kan dus aan de kaartjes (zelfde probleem bij 2 stuks ?) liggen als aan de Canon 20D (maar wat dan en hoe ?).
Als iemand het antwoord weet op het probleem, hoor ik dat graag !!
(Waarom heb ík altijd zo'n ellende bij aankoop van spullen ?).
Reply with quote

Karel Mauer

PostPosted: Sun 17 Jul 2005, 21:21    Post subject:
Heeft er dan echt niemand een idee hoe dit kan ?
Ben bang dat als ik 'm omruil voor een ander dat ik weer hetzelfde probleem krijg, en dan kan ik weer terug.
Reply with quote

Karel Mauer

PostPosted: Mon 18 Jul 2005, 22:43    Post subject:
Peter, ik denk dat ik er uit ben. Liep op een andere site ("300D") iemand tegen het lijf met dezelfde problemen als ik, en ben bij hem langs geweest (toevallig drie straten van mij verwijderd !). Er zijn eigenlijk twee problemen.
Ten eerste schijnt de Vosonic (6210) de (Sandisk) Extreme III niet te kunnen lezen. Vosonic is bezig dit probleem te tackelen, maar is er nog niet uit.
Het tweede probleem hebben we waarschijnlijk vanavond ontdekt. Mijn Ultra II kaart leverde problemen op, maar die van die ander persoon niet. We ontdekten dat waarschijnlijk de oudere kaarten ( beginnend met de cijfers 040) het wel doen, en de nieuwere kaarten (beginnend met 050) niet. We laten het Taiwan weten. Hopelijk kunnen ze er iets mee.
Kan nu enigszins gerust op vakantie. Heb alleen een oude 512 kaart, dus dat wordt ontzettend veel overladen.
Reply with quote

PeterH

PostPosted: Tue 19 Jul 2005, 8:33    Post subject:
Bedankt voor de updates.

Heb je al geprobeerd om die probleemkaarten te formatteren?

Peter
Reply with quote

Karel Mauer

PostPosted: Tue 19 Jul 2005, 12:57    Post subject:
Ja, Peter, helpt niets.
Reply with quote

PeterH

PostPosted: Thu 28 Jul 2005, 10:55    Post subject:
Ik heb inmiddels mijn 6210 en ik heb er zelf een HD in gezet.

Probleem. Computer herkent het ding niet. Probeer driver te installeren. Poging 2: Computer herkent het ding niet. Probeer in Linux, geen reactie.
Ik formatteer de HD via de vosonic zelf. Werkt. Kan plaatjes downloaden, bekijken etc etc. Hang hem aan de computer: Herkent het ding niet....

Nu lees ik dat XP het ding niet ondersteund lager dan SP3. Ik heb eigenlijk geen idee welke upgrade ik heb, maar ik wil van mn leven niet online onder windows om het te updaten. Maar er staat ook dat Linux kernel >2.4 hem wel zou moeten herkennen. En daar ben ik toch wel zeker van (heb 2.4.21 geloof ik).

iemand een suggestie?

Peter
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Thu 04 Aug 2005, 12:33    Post subject:
Hallo allemaal,

Erg vervelend dat Karel en Peter zo veel problemen hebben, hopelijk lossen jullie het snel op !!
Heb net mijn gevalletje drie weken gebruikt en dat is vrijwel vlekkeloos veropen. 1 Keer kreeg ik tijdens het overschrijven een melding dat de schijf vol zou zijn terwijl ik er op dat moment pas 17 GB op had staan. Nog een keer kopiëren leverde dezelfde fout op. Nadat ik hem uit en weer aan zette deed hij het weer prima en heb ik geen problemen meer gehad.
Nog wat reacties op bovenstaande berichtjes:

@ PeterH: dat de drive niet lager dan SP3 wordt ondersteund is onzin. Ik heb SP1 en hij doet het prima (behalve dan mijn eerder beschreven probleem met kopiëren naar de X-Drive waarvoor ik nog steeds geen oplossing heb). Bij de eerste keer aansluiten werden er netjes drivers geinstalleerd en kon ik aan de slag.

@ Niels: als het goed is is er een USB kabel bij je X-Drive geleverd en kan je daarmee de bestanden naar je PC overzetten. Als je Windows XP hebt hoef je niet eerst drivers te installeren, heb je Windows 98 dan moet je eerst de meegeleverde drivers installeren. Als het goed is moet het geheel probleemloos verlopen.

@ Marco: Ik heb destijds niet precies nagekeken hoeveel bestanden er op stonden maar mijn ervaring is dat 1 GB meestal tussen de 120 en 140 plaatjes is, dat aantal zal het dus geweest zijn toen ik de test deed.
Kom ik er binnenkort nog een keer aan toe om te testen dan zal ik de drive inderdaad uitzetten tussendoor en controleren via het scherm, heb ik vorige keer niet gedaan vanwege tijdgebrek. Overigens heb ik niet via het scherm gecontroleerd of alles er op stond maar achteraf via de PC.

Groeten Michel
Reply with quote

PeterH

PostPosted: Thu 04 Aug 2005, 14:28    Post subject:
Hi Michel

Ik weet nog niet wat het is, maar op mijn thuiscomputer met XP-home doet het kreng het nog niet, ook niet in Linux. Terwijl het ding in mijn laptop met XP-pro en linux wel doet....

Nu heb ik er laatst niet meer naar gekeken, ben met mn hoofd al in Vancouver. Vanavond alle fotospullen klaarmaken, morgen alles inpakken, zaterdagochtend vliegen, zaterdagochtend aankomen, hopelijk binnen 30 minuten eerste fotos. ;D

Msch dat ik vanavond nog een keer probeer.

Peter
Reply with quote

Karel Mauer

PostPosted: Sat 13 Aug 2005, 21:32    Post subject:
Net terug van vakantie, en wil jullie mijn ervaringen met de Vosonic 6210 delen. Ben met dit apparaat tegen een aantal problemen opgelopen, een paar kennen jullie al. Zet ze allemaal even op een rijtje.
- de X-drive (her)kent geen Extreme III kaart
- leest alleen de Ultra II kaarten (die van Sandisk tenminste) die beginnen met 040, en niet die met 050 (dus waarschijnlijk niet de nieuwere versie van de Ultra II). In ieder geval geldt dit voor RAW-bestanden.
- Laat geen thumbnails zien van RAW-bestanden (erg lastig als je snel iets wilt opzoeken)
- bij overladen van kaart naar X-drive worden af en toe files een ander nummer toegekend, en komen dus op een andere plaats terecht.
- gelijktijdig naar muziek luisteren en ondertussen je foto's bekijken lukt niet (wat volgens de manual wel zou moeten kunnen), en leidde zelfs tot een conflict waardoor ik het hele apparaat niet meer kon uitzetten. Het "indrukken van de resetknop" was de enige remedie om het uit te zetten.
- heb het idee, maar niet echt uitgetest, dat de accu wel erg snel leeg is.
Kortom, echt tevreden ben ik er niet over.

Het positieve nieuws is, dat gelukkig wel al mijn opnamen (met de goede kaarten) zijn opgeslagen, en ik ze thuis gewoon naar de PC kon overhevelen. Ik ga jullie dus lekker lastig vallen met mijn vakantiefoto's !

Karel
Reply with quote

Remmelzwaal

View user's profile Send private message Visit poster's website
PostPosted: Tue 16 Aug 2005, 16:41    Post subject:
Question
Ik heb de SanDisk Extreme III ook en het werkt prima. Niet met NEF-bestanden ("PREV engine is dead"), wel met JPG.
Back to top
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Tue 16 Aug 2005, 19:45    Post subject:
Tjonge Karel wat een ellende. Dit zijn geen leuke grappen als je dit op vakantie overkomt. Ben wel heel benieuwd of je (of de leverancier) dit kan oplossen, en zo ja, hoe ??
Hou ons op de hoogte please....

Groet Michel
Reply with quote

Karel Mauer

PostPosted: Wed 17 Aug 2005, 15:22    Post subject:
Gelukkig deed íe wel het belangrijkste waar ik 'm voor gekocht had.
Maar...nu weet ik nog steeds niet of er mensen zijn met dezelfde problemen, of dat ik de (bijna) enige ben in Nederland. Als dat zo is, ga ik 'm inruilen voor een ander.
Dus, reacties graag.
Reply with quote

HJDT

PostPosted: Wed 17 Aug 2005, 19:32    Post subject:
Hoi Karel,

Hier mijn reactie.
Karel Mauer wrote:
- bij overladen van kaart naar X-drive worden af en toe files een ander nummer toegekend, en komen dus op een andere plaats terecht.
- gelijktijdig naar muziek luisteren en ondertussen je foto's bekijken lukt niet (wat volgens de manual wel zou moeten kunnen), en leidde zelfs tot een conflict waardoor ik het hele apparaat niet meer kon uitzetten. Het "indrukken van de resetknop" was de enige remedie om het uit te zetten.
- heb het idee, maar niet echt uitgetest, dat de accu wel erg snel leeg is.
Kortom, echt tevreden ben ik er niet over.
Karel

ad 1: Weet je zeker dat dit niet komt doordat de files niet altijd in chronologische volgorde gekopieerd worden ?? Ik kwam ook wel eens tegen dat er een paar foto's leken te ontbreken maar dat die dan even verderop stonden. (een bekend probleem is dat de X-Drive de files niet alfabetisch sorteert maar op volgorde van "binnenkomst")

ad 2: Heb ik niet uitgeprobeerd maar ik denk dat dat bij mij ook niet kan. Ik wil het wel even proberen morgen als je het echt belangrijk vindt.

ad 3: Zie hierover mijn eerdere bericht, ik kwam op 16-18 keer op een volle accu, erg veel als ik anderen mag geloven.

Groet Michel
Reply with quote

Birdpix.nl Forum Index -> Apparatuur
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic
Page 2 of 2

Jump to:  

You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum