Karel Vogel wrote: |
Bedankt voor je reactie Willem, ik heb ook een goed gevoel bij IIYAMA hoor, maar ik sta daarnaast ook open voor ervaringen en tips van anderen.
Zo heeft Samsung een hele mooie 26" en Dell en mooie 27", maar zijn ze ook geschikt voor het fotowerk.., is de kleuren kwaliteit OK en is er voldoende scherpte..enz. Mijn pc-handelaar heeft een calibratie-setje te huur, en daar wil ik ook zeker gebruik van maken. Nogmaals bedankt, ik ben er nog niet uit, maar wie weet wordt het inderdaad een IIYAMA.. KArel. |
Sebastiaan Elema wrote: |
Persoonlijk zie ik op mijn Eizo vaak zaken die anderen niet waarnemen. Vooral de fijne ruis die de nieuwere camera;s weergeven blijven op een goede monitor beter zichtbaar. Dat is niet altijd handig. |
peter wijn wrote: |
In Dordrecht zit een goede winkel, redelijk dicht bij het station. ben even de naam kwijt, op de paralelweg langs de spoorbaan richting oosten.
|
Joël Monster wrote: | ||
Dordtse Computerhandel ? Anyway, als je een goed scherm wilt zou ik ook voor een Eizo (PVA) of Quato monitor gaan. Het liefst met HD resolutie en een hoge AdobeRGB weergave (vanaf 95%). Ook belangrijk dat het scherm hardware matig gecalibreerd kan worden. Wat betreft de grote denk ik dat 24" schermen voor fotografen groot genoeg zijn. De nog grotere schermen zijn meer voor de grafische ontwerpers/vormgevers. gr. Joel |